Gull Speedmaster på TS?

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Husker jeg feil om jeg tror det er finnes en helgull Speedy her på sonen? Kan vedkommende i så fall gjøre seg kjent? :) Gjerne med bilder og omtale i tråden, men PM om du vil holde en lavere profil ...

Jeg går og sikler på både JLC og IWC chrono i gull om dagen, men kom plutselig på at en helgull Speedmaster hadde kanskje vært enda fetere :D

Se bare her :cool:

1879746b.jpg

omega_speedmaster_gold_5.jpg

Den øverste der "gjør det" ikke helt for meg, men den nederste.... Oh-la-la!

Hadde helt glemt hvor fantastisk Speedy tar seg ut i gull.

Kjapt søk: Det var ikke denne du mente? Eller denne?

Jeg var akkurat for sent ute til å sikre meg den nederste du har bilde av (fra Michaelwatch eller modernvintageclassics som han kaller seg nå) - To måneders sikling, og når jeg endelig bestemte meg for å slå til... ...solgt!

Kaplans hadde denne på auksjon forrige lørdag. Ingen som ville ha den til utropspris da. Liker bedre de med markerte subdials (som ofte er dyrere), men Speedmaster i gull med svart skive er pent uansett.

Tvi, tvi med jakten, og hvis noen sitter på en helgull Speedmaster, så kan jeg bare gjenta oppfordringen om bilder i tråden. (eller bilder i PM til Anders, så han han kan la seg overtale og kjøpe og legge ut bilder av sin)

Jeg var akkurat for sent ute til å sikre meg den nederste du har bilde av (fra Michaelwatch eller modernvintageclassics som han kaller seg nå) - To måneders sikling, og når jeg endelig bestemte meg for å slå til... ...solgt!

Kaplans hadde denne på auksjon forrige lørdag. Ingen som ville ha den til utropspris da. Liker bedre de med markerte subdials (som ofte er dyrere), men Speedmaster i gull med svart skive er pent uansett.

Bummer S-D! Nydelig klokke :) Den første på Kaplans hadde dugd fint til meg, selv om jeg ser hva du mener mht markerte subdials ...

HenrikTA hadde tidligere en Speedy Date i gull, og han har delt noen tanker med meg :)

Poster like gjerne noen flere bilder mens jeg tenker. Google-søkene mine drar opp sinnsykt mange replikaer, frustrerende. Wristshots er det dessuten nesten umulig å finne. Noen som vil hjelpe meg?

omega_speedmaster_gold_1.jpg

omega_speedmaster_gold_6.jpg

omega_speedmaster_gold_7.jpg

omega_speedmaster_gold_9.jpg

Blir den ikke litt feil i gull? Gutta på månen hadde nok stål :) Men for all del den ser fin ut.. Som investering vet jeg dog ikke..

Blir den ikke litt feil i gull? Gutta på månen hadde nok stål :) Men for all del den ser fin ut.. Som investering vet jeg dog ikke..

Det er ingen erstatning for en stål Speedmaster. Det var nok ingen dykkere med helgull Sub heller ;) Det er snarere en curiositet, og det er vel omtrent der jeg er i samlemanien min. På jakt etter curiositeter :D Klokker er ikke investeringer, de er til å brukes.

Klokker er ikke investeringer, de er til å brukes.

Så enig, så enig.
Men jeg ser poenget med investering i klokker i disse finanskrisetider, eller om man har en del ubeskattede midler;)

Gull SM er jo helt konge. Visste ikke at det fantes en gang. Har sett et par SMP i gull, men det er way out of my league.