Gull vintage IWC

Medlem
6. jan. 2011
Bestefaren min har rydda litt i skuffer og skap, og "funnet" fram sin gamle IWC.
Den er i hel gull, og er strøken. :D

Han bruker den ikke, og har ikke brukt den på mange år så han funderer litt på å selge den.
Noen som har noen ide om hva noe slikt kan gå for? Den er takstert til 75k av Alf Lie for noen år tilbake.
Modell nr: 3278

IMG_0317.jpg

IMG_0315.jpg

Ikke så lett å finne kjøpere til slike gullur lenger. Dagens herremote er mildt sagt anderledes. Langt under takst ihvertfall :) Denne typen ur blir ofte liggende svært lenge ute, med mindre man priser dem spesielt lavt. Du får vel mer enn gullvekten, men synes det er vanskelig å anslå hvor mye ...

Bestefaren min har rydda litt i skuffer og skap, og "funnet" fram sin gamle IWC.
Den er i hel gull, og er strøken. :D

Han bruker den ikke, og har ikke brukt den på mange år så han funderer litt på å selge den.
Noen som har noen ide om hva noe slikt kan gå for? Den er takstert til 75k av Alf Lie for noen år tilbake.
Modell nr: 3278

IMG_0317.jpg

IMG_0315.jpg

Jeg stiller spørsmålet her om mann kjøper gullet eller klokka ? kjøper man gullet,ok...kjøper men klokka...hm..

Jeg syntes klokken var lekker, og som du sier er den strøken. Men som andre har
påpekt blir det nok veldig vanskelig og omsette den. Hvis du ikke legger deg rundt
spotprisen for gull....

Denne ble akkurat solgt for $9000 på eBay: http://cgi.ebay.com/18K-Y-Gold-Vintage-IWC-Mens-Watch-w-2extra-bands-/250804210070?pt=Wristwatches&hash=item3a65188996

Selgeren har lav feedback og bildene er dårlige, så er jo ikke godt å si hva som skjedde med det salget, men den står hvertfall som solgt.

Denne er litt mer seriøs http://cgi.ebay.com/IWC-18k-Yellow-Gold-Automatic-Mens-Wristwatch-/390301993416?pt=Wristwatches&hash=item5adfcfc9c8

$6000 etter stor budrunde fra seriøs selger. Rundt 32K norske da.

Hmm.. Kanskje jeg skulle forsøkt ebay?
Er mitt inntrykk at slike gamle IWC ur er mer ettertraktet utenfor Norges grenser.
Verdt et forsøk!

Takk for all hjelp!