Gull!

Inspirert av minst er par andre TS-tråder :D

Zenith El Primero Striking 10th

Zenit-El-Primero-Striking-10th-thumb-450x337-7286.jpg

drool.gif

Fra 1969 til i dag kan det fort ha blitt "Noe" strekk i lenka.... hehe. Hadde vært moro å se faktiske bilder.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32134914

Jøss. Dette kan vel være litt av et kupp?

Men: "Litt vanskelig å ta bilder av. Kan besiktiges etter avtale."

Vanskelig å ta bilde av? Har herr. "selger" amputert begge armene? :rolleyes:

Ja, dette kan faktisk være et kupp hvis det er en selger som har hatt klokka siden den var ny.
Det er ikke alle selgere som er like klokkenerder som mange her inne på forumet, og kjøper seg kamera med macrolinse kun for og ta noen bilder av en klokke........eller?
Og selvfølgelig må den besiktiges etter avtale ettersom den må hentes ut av bankboks..... :eek:

Det og antyde at selger har amputert begge armene fordi det mangler bilder er faktisk ganske ufint.

Men, selvfølgelig, hvis selger mangler begge armene som du antyder, så er sikkert klokken lite brukt som han skriver i annonsen.

Fra 1969 til i dag kan det fort ha blitt "Noe" strekk i lenka.... hehe. Hadde vært moro å se faktiske bilder.

Kompisen din over spekulerer jo i at selger trolig mangler begge armene, så ja, hvis han har rett, er ikke klokka mye brukt......ergo lite strekk i lenka.

Et smykkeur/gullur fra 1969 kan faktisk være mindre brukt enn et bruksur fra 2010. Hvis en person bruker smykkeuret/gulluret 4-5 ganger i snitt per år, juleaften, nyttårsaften, bursdag, 17 mai og i et bryllup i ny og ne.....så blir det ca 200 dagers bruk. Selger skriver at den oppbevares i bankboks, så da er det grunn til å tro at den kun er brukt til spesielle anledninger.
200 dagers bruk tilsvarer fra nå og frem til 1 September på en bruksklokke. I tillegg er den nyservet, så den skal teoretisk være bedre i urverket en bruksklokka fra 2010. ;)
Selger skriver at klokken har vært på service med gjenstående garanti. hvor ofte finner vi "nyservede" DD klokker til salgs med garanti? Det kan være grunn til og tro at dette kan være det beste DD kjøpet på Finn det siste halve året.... som jeg har sett i alle fall.

Ja, dette kan faktisk være et kupp hvis det er en selger som har hatt klokka siden den var ny.
Det er ikke alle selgere som er like klokkenerder som mange her inne på forumet, og kjøper seg kamera med macrolinse kun for og ta noen bilder av en klokke........eller?
Og selvfølgelig må den besiktiges etter avtale ettersom den må hentes ut av bankboks..... :eek:

Det og antyde at selger har amputert begge armene fordi det mangler bilder er faktisk ganske ufint.

Men, selvfølgelig, hvis selger mangler begge armene som du antyder, så er sikkert klokken lite brukt som han skriver i annonsen.

Man trenger ikke macrolinse for å ta bilder av en klokke; den simpleste mobiltelefon i dag ville tatt mer enn gode nok bilder som egner seg for en annonse på finn.no.
Og siden selger virker til å være bra interessert i å bli kvitt uret – med tanke på at han har satt ned prisen – kunne jo vedkommende ha kostet på seg en tur dit hvor uret blir oppbevart for å ta noen ordentlige bilder.

Beklager hvis du følte deg støtt av amputasjon-vitsen. :)

Kompisen din over spekulerer jo i at selger trolig mangler begge armene, så ja, hvis han har rett, er ikke klokka mye brukt......ergo lite strekk i lenka.

Et smykkeur/gullur fra 1969 kan faktisk være mindre brukt enn et bruksur fra 2010. Hvis en person bruker smykkeuret/gulluret 4-5 ganger i snitt per år, juleaften, nyttårsaften, bursdag, 17 mai og i et bryllup i ny og ne.....så blir det ca 200 dagers bruk. Selger skriver at den oppbevares i bankboks, så da er det grunn til å tro at den kun er brukt til spesielle anledninger.
200 dagers bruk tilsvarer fra nå og frem til 1 September på en bruksklokke. I tillegg er den nyservet, så den skal teoretisk være bedre i urverket en bruksklokka fra 2010. ;)
Selger skriver at klokken har vært på service med gjenstående garanti. hvor ofte finner vi "nyservede" DD klokker til salgs med garanti? Det kan være grunn til og tro at dette kan være det beste DD kjøpet på Finn det siste halve året.... som jeg har sett i alle fall.

Dette er jo i beste fall spekulasjoner; det var ikke så himla mange mennesker som i dag vil selge noe på finn.no som kjøpte en ny slik klokke i 1969 - om personen var 30 år når klokken ble kjøpt ny (selvsagt også en antagelse av dimensjoner) er eier i dag 73.

Det er omtrent et uendelig antall muligheter på dette, men å anta at det ikke er strekk i en rolexlenke i gull fra 1969 er, vel, optimistisk.

Svippet innom Bjerke for en "tour" og hyggelig klokkeprat mellom montrene for et par dager siden. Mye pent å se på. Blant annet denne.
Kan ikke si annet enn at den var adskillig smukkere i virkeligheten enn hva bilder klarer gjengi.

Rosegold falt veldig i smak.
Rødligheten i gullet var særdeles elegant på denne modellen, og gjorde seg utmerket i kombinasjon med sort dial, bezel og rem.
Skulle jeg hatt en Daytona en gang til, så må jeg virkelig si denne hadde vært morsomt å eie. Rett og slett classy; - akkurat nok til at den ikke blir "too much". Som muligvis var min første tanke da jeg så den. På bilder.
Lesson learnt; - se og prøv uret før du dømmer det.....;)

Rolex-Cosmograph-Daytona-116515LN_6164.jpg

Prøvde denne selv oss Lervik for en stund siden! Absolutt nydelig! Men er ikke skiven brun(sjokolade)?

Ligger forresten en på finn med ett fint avslag for den som skulle være interessert :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Helt enig!:D eneste som jeg kan si på den er at claspen gjerne va i minste laget:s men da er jeg pirkete;)

Om jeg ikke husker feil er prisen 187500? Noe i den duren iallefall:) rabatt tenkte jeg ikke på:)