Gun vs. watch

Medlem
6. des. 2007
Sted
Stavanger
en liten vits før helgen

An old Italian Mafia Don is dying and he calls his grandson to his bed! - "Lissin-a me. I wanna for you to taka my chrome plated 38 revolver so you will always remember me."..
"But grandpa, I really don't lika guns - Howzabout you leava me your Rolex watch instead?" ..
"Shuddup an lissin. Somma day you gonna runna da business, you gonna have a beautifula wife, lotsa money, a biga home and maybe a couple a bambinos - Somma day you gonna comma home and maybe find you wife inna bed with another man - Whadda you gonna do then - pointa to you
watch and say "Times up"

Min versjon av "guns vs. watch"
PAM24 og SIGSAUER P226
:D
PamSig.jpg

Nå ble jeg litt usikker på om jeg har lyst til å bli med på en GTG...
Vet ihvertfall hvem jeg ikke skal prøve å bråke med!
:D ;)

BRIO1368 skrev:
Takk for det !
Må skynde meg å si at hulspiss ikke er tillatt i Norge, men den er pen som pynt ! :mrgreen:

Tja, det er ikke helt riktig. Det er ikke noe generelt forbud mot privat innehav av ekspanderende prosjektiler til lovlig eide våpen i Norge. Finnes jo flotte jaktvåpen i f.eks. .357mag og .44mag som har god nytte av hulspiss-ammunisjon. Det er i fritt salg mot fremvisning av våpenkort, og dermed heller ikke ulovlig. At noe av den mer "eksotiske" ammunisjonen til håndsvåpen ikke har en praktisk anvendelse til konkurranseskyting er noe helt annet. Våpenlov og forskrifter er jo til revidering, så en endring kan godt komme på dette området. Men vi får ta den diskusjonen på sluttstykket.com ;)

Jeg ser at jeg var litt rask, og at de nye forskriftene (som ikke har trådd i kraft ennå), absolutt har et forbud mot innehav av hulspiss til pistoler og revolvere med sentertenning. Ja, ja. Sånn går det når vi skal kopiere lovene våre fra EU.

Anders skrev:
Jeg ser at jeg var litt rask, og at de nye forskriftene (som ikke har trådd i kraft ennå), absolutt har et forbud mot innehav av hulspiss til pistoler og revolvere med sentertenning. Ja, ja. Sånn går det når vi skal kopiere lovene våre fra EU.

Men noen av oss medlemmer i NOP, har muligens et litt annet syn på akkurat det der..... ;)

BRIO1368 skrev:
Men noen av oss medlemmer i NOP, har muligens et litt annet syn på akkurat det der..... ;)

Det vil det nok finnes ulike syn på mange steder vil jeg tro :)

Det er ikke bare klokker som via Finn kan gjøre et innhogg i lommeboka. Hentet denne i dag morges etter å ha slått til på en annonse i går ettermiddag:

Tikka T3 Hunter 6,5x55

Vpen007.jpg

Full pakke, klar til jakt! Vedkommende hadde kjøpt, prøveskutt og ikke fått vært noe særlig med på reinjakt likevel :mrgreen: Demperen ser helt ny ut, rifla er båret litt som har gitt noen merker i stokken men ellers alt såre vel.

Så får jeg se om det blir toppjakt i år.