Hårprodukter og sveis

Medlem
1. des. 2010
Sted
Haugesund
Nå har vi så mange tråder her inne om både barbering, klær, drikke og mat. Så nå synes jeg det er på tide med en tråd om frisyrer og tilhørende produkter.

Selv har jeg ingen kompetanse på området og bruker somregel en form for "mudwax" som renati eller diverse andre kommersielle merker.

Er veldig missfornøyd med håret om dagen og ønsker tips til produkter som fungerer bra og gjerne dufter godt.

Går for en klassisk side "sleik" om det er til hjelp:)

Jeg har i alle år brukt "Sebastian Craft Clay". Bestiller denne på eBay og får den tilsendt for under hundrelappen.

Det jeg har funnet ut etter å ha prøvd mange forskjellige vokser er at fuktigheten på håret har mye å si på hvordan det legger seg etterpå. Hvis håret er for fuktig, sitter ikke voksen ordentlig, og hvis håret er for tørt er det mye vanskeligere å få det til å ligge "flatt" hvis du skjønner hva jeg mener.
Personlig bruker jeg sjampo fra Aussie Hair (lukter digg) og denne voksen fra D:Fi. Den er rå og den lukter ananas. Noe som passer perfekt ettersom ananas er den frukten som smaker best!

Personlig bruker jeg saltvannsspray.
Sprayer du i vått hår og føner tørt, så vil man få bra hold, men mindre "wet look" på håret, og også litt mindre fett.
Fungerer i alle fall greit på midt hår.

Det du leter etter er Hawleywoods Layrite Deluxe pomade. Gul boks. Fåes hos Angels Speed Equipment på Grünerløkka. (Rathkes Gate)
Halvtørt hår og grov kam.

Har du krøller, gå for Redken Curvaceous Conditioner. Påfør imens håret er vått, lufttørk og få den beste looken du noen gang kommer til å få.