Hææ?? Så mye for en...

netrom71

Støttemedlem
Medlem
28. feb. 2014
Sted
Norge
Ja, slik reagerte en Oslo-kollega på min seneste. Uttalelsen falt etter både merke og valg av mekanikk ble beskrevet av undertegnede. Selv har han (kollega'n) nå en Oris-dykker, som jeg hjalp ham kjøpe i fjor sommer.

Men, tilbake til mitt ur. Jeg har vært interessert i armbåndsur siden tidlig 90-tall, og var stadig innom "gamle" Alf Lie og Enger ur. Corum, IWC, Pequignet og tidlige Hublot-modeller stod på ønskelista. Likevel ble mitt første "skikkelige" ur en Rolex 16234, innkjøpt hos Bjerke i januar 1993. Den gang til den nette sum av kr 17500,- Året etter ble den solgt via annonse i Aftenposten - "Ur og optikk," og så kom en ny GMT-pepsi inn i stedet:)

Jobbet en tid i Oslo under it-boomen på slutten av 90-tallet og til rundt 2005. Både ulike Cartier og eks. Corum ble kjøpt og prøvd. Hadde også 1.utgaven fra Amundsen, et lite dressur med quartz-verk. Morsom sak!

Etterhvert har jeg "roet" meg ned, og er nå egentlig ganske fornøyd med samlinga som den er. Cartier tank'en fikk forresten min søster i 30-års gave, og Pepsi'n brukes stort sett av min far.

I senere tid har jeg fått opp øynene for andre merker, og ikke bare fra Sveits. Dette uret ble bestilt i begynnelsen av juni, men først fredag var det endelig ankommet! Da var det bare å ta seg tidlig fri (les: møte) og sette seg i bilen :)!!

Here goes:

"Please remove..." her ska'kke no' fjærnas!!!"

Finurlig løsning med det papiret, vanskelig å få den ut uten...

Så, altså: Hæ??? Seiko, og QUARTZ????? :D

Den blåfargen er nyyydelig. Vanskelig å få med hele fargespektret via min Samsung S6:

Tradisjon vs presisjon:

HEQ / HAQ:

Kjapt wristshot - må få justert lenka :)

Takk for titten!

netrom71

Redigert:
Herlig bakteppe du skissere opp som også verifiserer og forklarer ditt flotte valg av klokke.
Gratulerer så mye. En meget flott klokke med et hjerte få forstår ;)
Er den stor ?

• Liker
Reaksjoner: netrom71
@Timebandit Er 37mm, og lugs på lengde med Explorer'n. Bærer så vidt større enn en 36 DJ, men ikke mye. Skal se om får opp bedre bilde når hjemme fra jobb :)

• Liker
Reaksjoner: Phenix
Flott klokke med enkel og tiltalende skive. Og klokka holder vel +/- 10 sek på årsbasis. Glimrende valg!

• Liker
Reaksjoner: netrom71