Hæmmer Navy Diver Chrono

Medlem
9. nov. 2012
Sted
Oslo
Kjøpte denne klokken på Santorini i sommer og lurer på hva dere syntes om den (og om Hæmmer er et ok klokkemerke eller bare tull). Jeg liker den veldig godt og hadde aldri hørt om Hæmmer før jeg så den.

haemmer_ndc01.jpg

Mitt utgangspunkt er at når eieren liker klokken så skal han få lov til dét. To each his own. Bruk den siden den gir deg klokkeglede :)

Men når du spør etter meninger, så skal du få noen :eek:

Kassen og lenken er jo tydelig inspirert av andre velkjente modeller (Sub, Planet Ocean?), uten at det trenger å være noe galt i dette. Dette må være klokkens pre.

Men:
Skiven er for rotete etter min smak. Liker ikke spesielt godt plassering og størrelse på subdials. Det samme gjelder dato og tekst. Jeg ser også at den er for "høyrehendte", i og for seg ok, men ikke noe for meg.

Mine to største ankepunktet mot klokken er dog som følger:
* at det høyst sannsynlig sitter et quartzverk i denne, og det er for meg både kjedelig og usexy ;)
* at du for omtrent samme penge kunne kjøpt deg spreke budsjettklokker med automatisk urverk og særpreg. Tenk feks noe fra Seiko, Certina, Hamilton, Orient, you name it.

Søk litt rundt her i "Startgropen" og du vil finne en mengde gode tips til budsjettvinnere. Lukka te :)