Kjør på og få vekk flisene @Edzilla, og som Fredrik sier - dropp pussa betong.Pussa betong er vel heller ikke veldig hmsvennlig?
Jeg ville matchet belegningssteinen videre der hvor det er flis idag.
Kjør på og få vekk flisene @Edzilla, og som Fredrik sier - dropp pussa betong.Pussa betong er vel heller ikke veldig hmsvennlig?
Kjør på og få vekk flisene @Edzilla, og som Fredrik sier - dropp pussa betong.
Jeg ville matchet belegningssteinen videre der hvor det er flis idag.
Jo, skifer er flott. Men risikoen for at de blir glatt er vel tilstede, hvis det ikke er bruddskifer.Hva med skifer?
Jo, skifer er flott. Men risikoen for at de blir glatt er vel tilstede, hvis det ikke er bruddskifer.
Pris pr/kvm er vel og i en annen liga..
Vi la varmekabler under brosteinen i innkjørselen vår. Fungerte helt supert. Inntil en dag så vi at brosteinen begynte å synke der det lå varmekabler..
Sank vel ca. 10-15cm. Så måtte etterfylle med jord om sommeren..
Vi ligger på kvikkleire. Akkurat der huset står var det kvikkleireras for ca. 150 år siden.
Kan kanskje ha noe med det å gjøre
Huset vårt står visst trygt og. Vi ligger på restene av alle de andre husene som raste forbi. Så det skal visst stabilisere grunnet.
@ahpadt Sliter litt med å finne noen nye bra og hyggelige frokoststeder i London. Har notert med Bar Italia i Soho. Men har du noen flere tips? Helst innenfor Mayfair, Soho, og St James. Lite hjelp å finne i litteraturen dessverre.
Er bare 35 dager til første tur til London i 2016.
Planen for bespisning er pt.
Frokost: Bar Italia Soho (ikke booking. Så i døra å vente på ledig bord)
Lunsj på: Harwood Arms, Lima Fitzrovia, Barrafina (har ikke booking på Barrafina. Så her er det bare å stå i dåra å vente på ledig bord)
Middager blir hos: The Palomar ved kjøkkenbaren (første i døra ved åpning av kjøkkenet for kvelden), Gymkhana, og The Garrison (bord nr. 4 eller 5 som er rett ved det åpne kjøkkenet).
Takk for fin tråd. Fulgte ditt tips og besøkte The Palomar til lunsj på laurdag. Sitteplass ved baren var topp, det samme var maten. Bestilte brød (Kubaneh), Fattoush salat og kylling-ragu. Vel verdt eit besøk!
Æv. Ja. Der tror jeg du fant svaret. Bor selv på et område med mye leire. Men i følge NGU som står huset trygt enn så lenge.
Vi la varmekabler under brosteinen i innkjørselen vår. Fungerte helt supert. Inntil en dag så vi at brosteinen begynte å synke der det lå varmekabler..
Sank vel ca. 10-15cm. Så måtte etterfylle med jord om sommeren..
Kvikkleiren har nok ikke noe med setning av brostein å gjøre. Dessuten har du rett i at du sier at faren er mindre etter at raset har gått. Kvikkleire slutter å bli kvikkleire etter at det har rast (omvandlet).
Men tipper at årsaken til at det setter seg rundt kablene kan være at det ikke har vært komprimert godt nok rundt kabler. Eventuelt kan det være at avstanden mellom kablene er for små, slik at du får tele i grunnen mellom kablene.
Og @Edzilla, du mister nok utsikten
Neida - du får snart strandlinjeMinster utsikten
Hvorfor skulle jeg det @jdog ?
Neida - du får snart strandlinje
Når den greia der er ferdig med å penetrere hele skråningen foran ditt hus, så raser hele kaianlegget ut i fjorden