Høstjakt på ny Rolex

Medlem
16. aug. 2014
Sted
Sørlandet
Er jo snart høst,så da må ny klokke inn igjen. Jeg går egentlig å venter på den nye Daytonaen,men dette tar jo sin tid dessverre,så da må jeg ha noe i mellomtiden.

Har nå en Hulk som jeg er strålende fornøyd med og den blir med fremover. Synes 116613LB og GMT Pepsi/Coke er fine og frister med en av disse, men litt redd for at disse blir for like den jeg har nå og går fort lei.

Har sett litt på disse,men har null kunnskaper på eldre Rolex og blir da litt usikker på å svi av penger uten å vite hva jeg kjøper.

Er det noe negativt med disse to her på Finn.no ?
Pris/mangler det noe/holder seg i pris osv..

Vet den ene eieren er her inne,så håper jeg ikke tråkker på noen tær nå:)

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79641750

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79449461&fks=79449461

Alltid kjekt med jakt. :) Mine umiddelbare tanker om disse:

Den nyeste: Stick dial med 3185 = antagelig service dial. Når det er sagt, så spiller det nok mindre rolle med en eventuell service dial på ei såpass ny klokke. Hvorfor lenka ikke har Rolexlogo, ville jeg også vurdert nærmere.
Den eldre: Tritium er flott på ennå eldre klokker. På en såpass ny modell som GMT Master II egentlig er, så synes jeg tritium dial er en ulempe. Luminova og Super Luminova er mer funksjonelt. Og en GMT Master II er ikke vintage - eller collectable (synes jeg). 1675 / 16750 så hører tritium med som en del av pakka.
Begge: Ganske dyre. IMO.

$0.02.

• Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo
Ja ingenting er bedre enn å være på rolex jakt :cool:
Mine synspunkter (hvis noen tråkker noen på tærne så ble det visst meg):
16710 "stick dial" : Denne er priset 10-15k over tilsvarende klokker uten "stick dial". Den har et mikroskopisk/marginalt/teoretisk pluss (stick dial) og et solid minus (ingen krone på lenkelås). You do the math ;)
16710 med tritium: kanonklokke med tilsynelatende ingenting å trekke. Dette (5 digit sport modell med tritium) er morgendagens rolex klassiker, dette er de neste red sub/5513/matt16750. Et komplett og strøkent sett er en prisbombe waiting to happen:). Når det er sagt er den definitivt for høyt priset for dagens marked og derfor er den heller ikke solgt enda.

Flame away;)

Ja ingenting er bedre enn å være på rolex jakt :cool:
Mine synspunkter (hvis noen tråkker noen på tærne så ble det visst meg):
16710 "stick dial" : Denne er priset 10-15k over tilsvarende klokker uten "stick dial". Den har et mikroskopisk/marginalt/teoretisk pluss (stick dial) og et solid minus (ingen krone på lenkelås). You do the math ;)
16710 med tritium: kanonklokke med tilsynelatende ingenting å trekke. Dette (5 digit sport modell med tritium) er morgendagens rolex klassiker, dette er de neste red sub/5513/matt16750. Et komplett og strøkent sett er en prisbombe waiting to happen:). Når det er sagt er den definitivt for høyt priset for dagens marked og derfor er den heller ikke solgt enda.

Flame away;)
Takk for utfyllende svar:) synes prisene også er høye på disse, så er nok grunnen til at disse ikke er solgt alt. Hva er en fornuftig pris på 16710 med tritium i dagens marked?

Du får en god oversikt over priser (i NOK) disse tilbys til på Chrono24. Der kan du søke spesifikt på ref.nr., og utvalget er ganske stort, så det går fint å danne seg et bilde av hva selger etterspør.
Ut fra det kan man jo gå steget videre til å bedømme hva som er fornuftig....

Takk for utfyllende svar:) synes prisene også er høye på disse, så er nok grunnen til at disse ikke er solgt alt. Hva er en fornuftig pris på 16710 med tritium i dagens marked?

Blir vanskelig å hive ut et tall uten å (ytterligere) legge seg borti salget av en slik klokke som jo tross alt pågår her på forumet:p. Dessuten kan det hende jeg tar feil siden klokken står i OHPF nå :rolleyes:. Uansett, fin klokke med voldsom appell i min bok:D. Når det kommer til Chrono24 så er min erfaring at prisene der er en grei pekepinn men at det alltid er mulig å finne et bedre kjøp vi andre (utenlanske) kanaler. Og videre at prisene som oppnås her hjemme ligger oppunder et slikt ok kjøp i utlandet + mva men ikke helt der oppe. Dette etter at dollaren gikk i taket.

Begge klokkene du linker til er mer interessante en den du allerede har, prisene på begge 2 er sikkert diskutable. Å eierne er sikkert villige til å fire litt på pris. Jeg ville godt for tritium modellen, fordi det er den neste klassikeren som @2JHead skriver å fordi j er litt negativ til den lenka uten logo.

Hadde jeg hatt en 116710 uten logo på claspen hadde jeg enten trodd at claspen/lenken var legit, kjøpt en ny før salg av klokken og tatt vare på noe såpass sjeldent at ingen vet at det eksisterer eller innsett at det nok ikke er the real deal og kjøpt en ny før salg av klokken.

• Liker
Reaksjoner: Callahan
Spørsmålet blir da om og i tilfelle i hvilken grad Bjerkes uttalelse påvirker markedets vurdering av låsen uten logo. Jeg ser for meg 2 tilfeller:
- Bjerkes uttalelse foreligger ikke skriftlig: Ingen påvirkning på markedets vurdering
- Bjerkes uttalelse foreligger skriftlig: Svært lite til ingen påvirkning på markedets vurdering

:cool:

Bjerke har også påstått hardnakket at Patek Philippe 3800 er akkurat samme klokka som Patek philippe 3700. Ikke alltid kunnskapsnivået er helt på topp. Men mitt inntrykk er nok at det har blitt bedre de siste årene :)

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen