Høstklokke

Medlem
25. des. 2011
Sted
Fredrikstad
Nå nærmer høsten seg med stormskritt og i den anledning er det på tide å få inn en klokke som gjør seg godt på en deilig brun skinnrem.

En soleklar favoritt er tudor BB rød, men før noen kjøper en gitar av meg eller jeg legger ut noe for salg så en den over budsjett....

Tidligere har jeg hatt en Seiko sarb017/alpinist, det var en perfekt høstklokke når man fikk byttet ut (i min mening) den skit dårlige remmen. Den var likevel noe liten, ca 1mm for liten.....

Har dere noen morsomme forslag?

Hva med den nye Tudor Ranger?
Jeg har forelsket meg litt i den, bare synd den er 41mm og ikke 38-39, som jeg tror hadde kledd den bedre. Synes også akkurat denne remmen på bildet ser litt billig ut. Men liker kamo-remmen den også kommer med. Snakket med Bjerke i dag, og klokken er ventet inn i løpet av september. Prisen blir noe rimeligere enn BB, mener jeg å huske, men glemte å spørre. (Var det 18-20k, da?) Apropos remmer; hvor kommer din fra @Callahan? Den liker jeg veldig godt.
Tudor-Ranger-79910-watch-26.jpg

Redigert av en moderator:
@Auto Winder

Coctail time står absolutt på listen over klokker som skal prøves.... Men en ren høstklokke er det ikke i mine øyne.
(Forøvrig så dersom noen har en til salgs er jeg absolutt interessert.)

Tenker mer tømmerhogger, duskregn, høstblader etc... Litt mer klassisk vintage kanskje????

Redigert av en moderator:
Høstklokke? Denne, seff. :)

13919655575_18302e732c_c.jpg

Nydelig! Har alt som er "riktig" fargemessig/"patina". For noen år siden var jeg innom det meste av sub homager, nå trives jeg godt med min 114060, og vintage sub er utenfor budsjett. Finnes det noe tilsvarende med eget design?

Må samtidig si at Nomos club også er helt innenfor...

Tenker også på en archimede 39mm flieger....

Redigert:
Skulle til å foreslå den gamle grønne alpinisten, men leser at den ikke er aktuell. Den nye er alt for "plain" til å ha noen effekt, men hva med en bronze flieger, eller en polar på skistropp? Flott til høsten, og enda bedre til vinteren! :eek:

file.php

DSCF00022.jpg

Jeg er ute etter litt det samme selv, nemlig en høstklokke.

Ikke for stor, maks 42-43mm for min del, gjerne på skinn.
Tudor BB er en het kandidat i dette segmentet synes jeg.
Seiko Alpinisten er jo også tøff, men blir for liten for min del (tror jeg?)

Blir en Helson Sharkdiver bronze feil? Jeg er litt usikker på om den blir mer sommerlig, til tross for litt patina etterhvert.

Jeg er ute etter litt det samme selv, nemlig en høstklokke.

Ikke for stor, maks 42-43mm for min del, gjerne på skinn.
Tudor BB er en het kandidat i dette segmentet synes jeg.
Seiko Alpinisten er jo også tøff, men blir for liten for min del (tror jeg?)

Blir en Helson Sharkdiver bronze feil? Jeg er litt usikker på om den blir mer sommerlig, til tross for litt patina etterhvert.

Bronze Shark Diver er aldri feil, heller ikke om høsten. Få på den en solid lærreim og den er klar for høstjakt, tømmerhugging, bærtur, bålkos eller hva det skal være

2ADB8EC7-3619-45E7-B0EB-DBEAF7CD3598-801-000000AA3BC29473_zps3f8169a1.jpg

F867F360-32A4-4782-B160-6EB06D55C9EF-801-000000A9E36E92AE_zps37ede471.jpg

63A5D7AB-C317-4549-A2A2-976D01982633_zpsartkttaf.jpg

E3351D28-EF3C-4307-BD61-4309E3F2D980_zpsqjwwqaqt.jpg

Takk for alle tips. Når det gjelder det dere foreslår så har mange av de vært innom klokkeboksen.

Archimede Bronze flieger har vært i boksen, fantastisk fin klokke. Dersom den skal inn på nytt blir det 39mm, da jeg hadde litt problemer med at kronen "gravde" seg ned i hånden. 39mm hadde nok vært perfekt.

LLD, nydelig klokke jeg ofte savner, brukte den mye på brun skinnrem. Det mest tiltalende med denne er compressor kassen, som er noe helt annet enn resten av boksen. (Les; Divere) Denne er absolutt et alternativ.

Helson SD har jeg hatt i 42mm stål. Dersom SD skal inn igjen blir det 40mm og gjerne i Bronze, klarer likevel ikke å forsvare premium prisen på bronzekassen fra de. -Da må det bli en brukt.

Hamilton khaki er absolutt en fin klokke, da hadde det nok heller blitt en IWC XVI istede. Mulig jeg er tåpelig, men med akkurat denne modellen så foretrekker jeg IWC'en tross at kassen er mer eller mindre indentisk og har samme urverk. (2824)

Omega Electric blue 2255.80 kunne også vært aktuelt, selvom det er en skikkelig sommerklokke.

Nye Tudor ranger er også et seriøst alternativt, men den må prøves først(når den kommer)

Så for å konkludere:
Black bay red
Tudor Ranger
LLD
Nomos Club