Haha
@Hammerfjord.......... Jeg er jo ikke så svær som deg, bare 188cm og 92kg. Det er likevel totalt uvesentlig. Det er forskjell på hva som kan være smashing foran speilet, og hva som er en praktisk bruksklokke. Og da snakker jeg først og fremst om vekt og høyde, men før eller siden blir bredden en issue også. Til enkelte bruk kan en veldig stor skive ha en misjon, det var f.eks derfor pilotklokkene ble så store, vibrasjonene i flyene i første del av 1900tallet var så stor at vanlige klokker ikke ble lesbare. Høyden på dykkerur er som vi vet for å gjøre den vanntett på store dyp. Når slike detaljer blir motestyrt blir jeg skeptisk, og ja, et sted drar jeg en grense for hva som blir fjollete over hva som kan passere som stilig - MEN - jeg presiserte at det var IMO, og jeg er klar over at jeg nok er mer konservativ enn mange andre.
Som arbeidsklokke skal man ikke veldig mye opp i vekt og høyde før det blir upraktisk, og før eller siden blir bredden upraktisk også.
Og da uttaler jeg meg som børsemaker, gårdsmekaniker, bonde, jeger, skogsarbeider og offshorearbeider. Når klokken reduserer bevegelsesfrihet på håndleddet og fungerer som støtfanger synes jeg det er tydelige signaler på at klokken er for stor.
Men det er selvsagt bare enda en personlig mening.