Noen som kjenner prisnivået på disse? Jeg ser at i bloggen Arnes nerdorame antyder han 3000-3500 NOK mens jeg finner at de ligger høyere både i nettbutikker på på Ebay.
Ting har beveget seg litt siden jeg skrev dette på bloggen min.
Du kan nok få en Hamilton 600 Super-Compressor til en ca. 4000, men skal du ha en nær-mint må du nok ut mer, kanskje 6-8000. Jeg har merket meg at disse Super-Compressorene har blitt ganske så populære de siste årene. Jeg har kjøpt denne Hamilton-klokka to ganger, en gang i 2008 og en gang i 2012. Begge gangene betalte jeg under 4000, men var nok ganske heldig ja.
Fra et veldig subjektivt ståsted synes jeg klokka er verdt 6-8000 i original, mint condition. Den har et Hamilton-verk som er "foroverkompatibel" med ETA-verket 2472, så service er veldig greit å få utført på den. Og den bærer i tillegg ganske stort til tross for sine 36-37mm.
Ja, der er en gjennomsnitt velholdt 600 som trenger service. Prisen ligger rundt 4,000 ville gått for 6000 med service (service er fort 2000). Hos forhandler mer og i en bedre tilstand mer. Da er kanskje ikke prisestimeringen min så off alikevel.
Jeg kan jo nevne at begge gangene jeg kjøpte var uten service. Jeg var heldig, den ene gikk faktisk i 5 år før jeg måtte til urmakeren med den.