Hamilton Cape Horn

Medlem
20. juli 2013
Sted
Oslo
Noen som kjenner prisnivået på disse? Jeg ser at i bloggen Arnes nerdorame antyder han 3000-3500 NOK mens jeg finner at de ligger høyere både i nettbutikker på på Ebay.

Ting har beveget seg litt siden jeg skrev dette på bloggen min. :p

Du kan nok få en Hamilton 600 Super-Compressor til en ca. 4000, men skal du ha en nær-mint må du nok ut mer, kanskje 6-8000. Jeg har merket meg at disse Super-Compressorene har blitt ganske så populære de siste årene. Jeg har kjøpt denne Hamilton-klokka to ganger, en gang i 2008 og en gang i 2012. Begge gangene betalte jeg under 4000, men var nok ganske heldig ja.

Fra et veldig subjektivt ståsted synes jeg klokka er verdt 6-8000 i original, mint condition. Den har et Hamilton-verk som er "foroverkompatibel" med ETA-verket 2472, så service er veldig greit å få utført på den. Og den bærer i tillegg ganske stort til tross for sine 36-37mm.

Denne ble solgt på Ebay i går. Merk at det ikke var bilde av verket.
Vintage Hamilton " Cape Horn " Automatic MEN'S Wristwatch Lovely | eBay

Ja, der er en gjennomsnitt velholdt 600 som trenger service. Prisen ligger rundt 4,000 ville gått for 6000 med service (service er fort 2000). Hos forhandler mer og i en bedre tilstand mer. Da er kanskje ikke prisestimeringen min så off alikevel. ;)

Jeg kan jo nevne at begge gangene jeg kjøpte var uten service. Jeg var heldig, den ene gikk faktisk i 5 år før jeg måtte til urmakeren med den. :)