Jeg har fått mange innbytteforslag til tross for at denne kun er til salgs, så jeg må presisere at eneste aktuelle innbytteobjekt er en strøken og restaurert 60-talls automatisk Seamaster DeVille med dato, sort skive og sølv
En strøken Hamilton Jazzmaster Traveler GMT selges. Dette er forrige generasjons Traveler GMT - og den peneste i mine øyne - og kalles Traveler GMT 2/II flere steder, men Hamilton selv sier ikke 2/II så da gjør ikke jeg det heller. Den selges fordi jeg etter noe tid dessverre må innse at 43mm blir for stort for mine håndledd. Etter den del jakting kjøpte jeg denne ny 10. april 2014 fra Relojes Exclusivos i Spania, og har betalt full MVA. I ettertid har jeg sett at Urverket.no også selger den, til 11.353 kroner
H32615835 Hamilton American Classic Jazzmaster Traveler Sort/Lær Ø43.00 m Pris 11.353,-
Jeg linker også til en review på WUS som inneholder en del bedre bilder av den vakre og tøffe skiven enn hva jeg fikk til å fotografere i dag:
Hamilton Jazzmaster Traveler GMT II 200m Review
Som det fremgår av bildene, har denne GMT-komplikasjon. I tillegg har den
* quickset dato
* hack
* wind
* vridbar indre bezelring
* ETA 2893-2 automatisk (selvtrekkende) urverk
* krystallglass
* krystallglass på baksiden for innsyn til urverket
* 43mm kassediameter uten krone
* 11.28mm tykkelse
* 22mm lug width
* to skrukroner (den klokken 4 stiller bezelringen, den klokken 2 gjør alt annet)
* vanntett til 20 bar / 200 meter
Alle bilder er av min klokke, bortsett fra de to første som er lånt fra Hamilton.
Klokken er naturligvis strøken teknisk og kosmetisk, bortsett fra mulige hairlines/swirls fra forsiktig bruk. Klokken kommer med alt pluss litt til: Hamilton aluminiumsboks, ytterboks, bruksanvisning, internasjonal Swatch-garanti (kortet er stemplet men ikke datert), kvittering fra forhandler, kvittering på betalt MVA, ubrukt original reim i seilduk/tekstil, lite brukt skinnreim fra Hadley Roma med alligatormønster og lyse/hvite kontraststing, en ubrukt Steinhart "Bracelet Vintage Brown" med butterfly deployment spenne (som jeg ga 49 EUR for) som i mine øyne kler klokken utmerket. Og siden det er sommer legger jeg ved en hvit NATO
Klokken ble mottatt rett etter påsken, er lite brukt og befinner seg på Sola utenfor Stavanger. Jeg ønsker 6.500 for den, inklusive frakt med Norgespakke.
Jeg har en rekke Good guy-referanser, så ta kontakt via PM for en hyggelig og problemfri handel!
Dagsferske bilder:
Redigert: