Hanhart

Medlem
11. mars 2013
kom over ett bilde på insta av en Hanhart klokke med racing reim som var griselekker. Men jeg har aldri hørt om merket. Er det noen her som har det? Iflg deres hjemmeside så er det jo ett tradisjonsrikt og historisk firma ifra Schwartswald området men jeg vet jo at man ofte skal ta slike historier med en klype salt.. Alikevel så virker tidslinjen deres troverdig. Noen erfaringer her inne? http://www.hanhart.com/history

Vurderte selv en Hanhart Chrono for noen år siden, og ja det har vært unboxet Hanhart her inne. Om den fremdeles er på sonen eller flippet videre, ??.

• Liker
Reaksjoner: wreckmaster
Jeg har ikke noen innsikt i historie og hvor prestisjetungt (eller hvilket ord man nå skal bruke) det er, men har jo hørt navnet nevnt en del på diverse klokkeforumer. Og kolleksjonen man finner på hjemmesiden deres er jo virkelig interessant. Jeg får i alle fall litt må-ha-følelse.

• Liker
Syns de virker veldig spennende med det rette motorhistoriske stuket :) Og spennende den tidslinjen de presenterer på hjemmesiden da :)

Hanhart er et merke som er kjent for å lage stoppeklokker, først og fremst til bruk ifb billøp. Lang historie. Lager bare ca 1000 armbandsur i året ser jeg. De har flyttet litt fram og tilbake mellom Schwarzwald og Sveits (Diessenhofen , der de også ble grunnlagt). Har en del fine sportslige klokker, men har prøvd å framstå som mer eksklusive (og dyrere) enn de er synes jeg, siden de har standard innmat. Har nettopp byttet ledelse og prøver seg på en nystart med litt mer nøkterne priser mener jeg å ha lest nylig.

• Liker