Har i dag kjøpt min første "finere" klokke, brukt, - og jeg har ett spørsmål

Medlem
2. mai 2017
Innlegg
7
Sted
Oslo
Hei, jeg har kjøpt en brukt klokke av en sandefjording nylig. ser fra garantikortet at denne er kjøpt Gullsmed Håkonsen i Sandefjord i 2011. i instruksjonsheftet som fulgte med, som del av den originale emballasjen som også medfulgte, så finner jeg ikke min modell..stusser bare litt på dette, men det kan jo være noe jeg ikke har sett el oversett. - Kjøpsdato er 01/04/2011, Model.no.: L26404785, Case/Boíte No.: 32926747 - Dette er en Longines Master Collection

ser frem til beroligende svar - jeg har ikke noe grunn til å tro at den er falsk eller noe slikt, men jeg har ikke allverdens erfaring med klokker :)

Thomas
 

Vedlegg

  • FullSizeRender.jpg
    FullSizeRender.jpg
    173,3 KB · Visninger: 0
  • IMG_4865.JPG
    IMG_4865.JPG
    159,3 KB · Visninger: 0
Det er mange ulike moreller en produsent har. Høyst sannsynlig så er som modell, eller katalogen en overligger. Eller så er det heller ikke noen grunn for at ikke din klokke kom inn i årets assortiment etter at katalogen var laget. Her skjer det ting takker tiden. Katalogen må også ta høyde for main stream og det som det vil bli solgt mest av, pluss en dose med blikkfang og samtaleemner.

Ingen grunn til bekymring!

Gratulerer med fin klokken!
Kos deg med den, og den flotte bilen!

8
 
Det er mange ulike moreller en produsent har. Høyst sannsynlig så er som modell, eller katalogen en overligger. Eller så er det heller ikke noen grunn for at ikke din klokke kom inn i årets assortiment etter at katalogen var laget. Her skjer det ting takker tiden. Katalogen må også ta høyde for main stream og det som det vil bli solgt mest av, pluss en dose med blikkfang og samtaleemner.

Ingen grunn til bekymring!

Gratulerer med fin klokken!
Kos deg med den, og den flotte bilen!

8

Damn you autocorrect.;)
 
Her er det jo snakk om instruksjonsboken, ikke en katalog :)

Når det er sagt ville jeg ikke bekymret meg for dette, spesielt når du også sitter på garantikort. Men det stemmer jo at klokken din ikke er representert blant modellene på disse to sidene. Så vidt jeg kan google meg fram har klokken din et kaliber L512 manuelt urverk (Longines' navn på det veldig utbredte urverket ETA/Unitas 6498-2) - kan ikke i farten se at noen klokker på de to sidene har dette urverket.

Men hvis du skulle lure på noe spesielt så oppfører alle klokker med dette urverket seg i prinsippet likt, så det er bare å google i vei.

Grattis med flott klokke, og velkommen hit.
 
  • Liker
Reaksjoner: trdedekam
Ellers er det jo verdt å påpeke at det kan være på tide med en service hvis klokka ikke har fått noe stell siden den var ny i 2011.
 
  • Liker
Reaksjoner: trdedekam
Når jeg tenker meg om har jeg opplevd dette selv.
Instruksjonsbok som ikke "hører til" den aktuelle klokken.
Tipper produsentene ikke bruker penger på å trykke opp en haug av forskjellige hefter når de har mange modeller i sortimentet.
Longines har jo et svært bredt utvalg av modeller.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel