Jeg istemmer alt som
@Fatboy her skriver, inkludert dette med kamlagersvakhet på de første årganger av Twin-Cam (1999 - 2001).
Man bør også være oppmerksom på at HD i en periode (her har jeg hørt alt fra 2008 til 2010) på noen modeller monterte forhjulslager av et "kina-fabrikat" kontra Timken. Resultat > hjullagerhavari etter kort tid.
Det skal visstnok ha vært en form for kampanje på dette gjennom AD, men jeg har hørt om flere sykler som har fått havari, og aldri hørt noe om innkalling fra AD - og ved direkte henv. mot AD om dette så har det blitt dementert at noe slikt har vært tilfelle?!?
Jeg sjekket min 08 FLHX for sikkerhets skyld. Forhjulslager-ras er ikke noe man higer etter å oppleve
Det har også vært et eller annet vedr 2006 six-speed gearkasse, men jeg tror det kun dreide seg om ulyd (en form for uling).
Som
@Fatboy så skrur jeg også det aller meste selv, og det fordrer bl.a aktiv bruk av både verkstedmanual (for riktig sykkel/modell), momentnøkkel (kalibrert) og noe spesialverktøy. Første HD kjøpte jeg i 1993. Det var en USA importert 79 FX som jeg plukket ned i "molekyler" og bygde opp igjen fra bunnen av. Lærerik prosess, også mht kvalitet/mangel av kvalitet på HD fra denne perioden.
I 2000 kjøpte jeg en stiv-ramme chopper som jeg i 2004 bygde opp helt fra bunnen m/godkjent rammemodifisering, lengre front osv. Den har ruslet og gått +/- 30000 km problemfritt siden det, men der der det kun motor (97 EVO) og gearkasse som er HD da