Harry, men fy så fascinerende! HYT - The hydro mechanical watch

jsf

Medlem
23. okt. 2009
Sted
Oslo
sjekk it out:

[video=youtube_share;6zn1fTtbp84?hd=1]http://youtu.be/6zn1fTtbp84?hd=1[/video]

Innovativt, sjeldent nyskapende og skikkelig tøft. Synes jeg. Må vel legge til "tror jeg" også. Men jeg har ikke sett verken maken eller lignende. Mulig at det ikke blir en schlager blant ur-aficionados, men Harry? Kanskje.

På tide det skjer noe i klokkebransjen. Forskjellen på våre oldrefedres klokker og våre klokker er vel i grove trekk at de nå bæres på armen og ikke i lommen.

Hmm.. Klokkene tar så sinnsykt av om dagen. Hva f... er det der? Imponerende, ja, men jeg synes sjarmen er konvensjonelle automat ur. Disse konsept urene er jo bare et race om å bli mest tekno.

Tøft, men hvor mye er klokken:confused: Mulig jeg er trang i nøtta, men jeg forstår ikke uten videre hvordan jeg skal lese tiden...

Jeg elsker "crazy" ur! Men aldri om jeg hadde kjøpt/brukt det :) Corum har forresten brukt væske som power reserve tidligere:

quantumgravity-1.jpg

Tøft, men hvor mye er klokken:confused: Mulig jeg er trang i nøtta, men jeg forstår ikke uten videre hvordan jeg skal lese tiden...

Det er vannet/væsken i bezelen som viser tiden. Har det kommet frem til f.eks. kl 1 så er den det.
Og så er det vel minuttviser kl 12. Noe sånt noe, tror jeg. Jeg var mest opptatt av alle bevegelsene og væsken som ble pumpet rundt.

Det er ikke alltid like enkelt å lese tiden på et klassisk ur, heller. Har lest om mange her inne som har kikket på klokken både to og tre ganger, gjerne innenfor et par minutter, og som fortsatt ikke har fått med seg hvor mange klokken er :D

Tøft konsept, men det falt ikke i min smak rent designmessig. Jeg liker dog at det finnes produsenter som forsøker å gå utradisjonelle veier. Det trenger vi!

haha, joa. Det er et vanvittig kult konsept og hadde jeg eid den selv hadde jeg blitt sittende og stirre på den hele tiden. Folk hadde vel sett rart på meg. :p
Ut ifra videoen virker det som det er en litt klumpete stor klokke, dog størrelsen er foreløpig uvisst. Rykter sier rundt 45000$, men vet jo aldri. Hadde vært helt utrolig om en AD i Norge hadde fått kloa i en. :D