Harryklokka

Medlem
13. jan. 2017
Innlegg
13
Sted
Bergen
Tenkte jeg skulle starte en tråd som har potensiale til å bli morsom.
Hvordan vi går kledd og fremstår for andre som observere kan føre til ulike former for stigmatisering. Hvordan spiller klokker inn i den sammenhengen? Er det noen klokkemerker eller enkelte modeller som fører med seg ulike stereotyper? Er det noen klokker som for eksempel oser "nyrik-oljearbeider"?
Leste en gang noe lignende i fri-flyt hvor en hadde tatt ulike typer yttertøy beklednings merker og matchet dem med ulike typer personligheter en finner i fjellet. Det var ganske vittig.

Når det skal sies er jeg egentlig i mot stigmatisering og mener at en skal gå med de klokkene en selv liker best uavhengig av hva andre tenker om dem. Men det kan allikevel være det kommer noe morsomt ut av denne tråden. Kanskje noen for eksempel har jobbet i et miljø der det har vært overvekt av et gitt type ur.

Et eksempel er:
Daniel Wellington - Classic Petite Sheffield, 32 Rose Gold: Jente 20 år har iphone, mac og skal snart begynne på BI. I den forbindelse lurer hun på hva hun skal gå med for å unngå å skille seg ut. For øvrig sverger hun til Ralph Laurent, ray ban og Marbella turer sammen med venninner.
 
uhrtyp-E-logo-O-min1.png
 
Det har kommet til mange lekre bling-klokker hos min lokale Glitter-AD. Der er det DG-klokker med diameter på 57mm og glassdiamanter.

Flotte klokker med brukere som glir rett inn i bås hos meg.
Mye lekkert.

8
 
Det er to ting som er svært forstyrrende med det innledende innlegget.

Tenkte jeg skulle starte en tråd som har potensiale til å bli morsom.

Det heter ikke å ha potensiale.
Det heter å ha potensial.
Mer om det her

:p

Et eksempel er:
Daniel Wellington - Classic Petite Sheffield, 32 Rose Gold.

At du faktisk kan modellbetegnelsene på en Daniel Wellington er mildt sagt foruroligende.
Hvilken kategori av klokkeeiere havner da du i?;)
 
Det er to ting som er svært forstyrrende med det innledende innlegget.



Det heter ikke å ha potensiale.
Det heter å ha potensial.
Mer om det her

:p



At du faktisk kan modellbetegnelsene på en Daniel Wellington er mildt sagt foruroligende.
Hvilken kategori av klokkeeiere havner da du i?;)


Går ut i fra at jeg da kansje beveger meg over i dysteeletikkeer moteklokke fan. Kanskje med en forkjærlighet for bi-studenter.

"Brukere avdisse er realitykjendiser, idrettsutøvere uten høy inntekt, folk som vil ha mye penger men ikke jobbe for det, andre wannabees ogAnita fra Stovner."
Ref ditt tidligere innlegg.

Eller en dystelleetikerr med google.
 
Går ut i fra at jeg da kansje beveger meg over i dysteeletikkeer moteklokke fan. Kanskje med en forkjærlighet for bi-studenter.

"Brukere avdisse er realitykjendiser, idrettsutøvere uten høy inntekt, folk som vil ha mye penger men ikke jobbe for det, andre wannabees ogAnita fra Stovner."
Ref ditt tidligere innlegg.

Eller en dystelleetikerr med google.


8- D

Kan jo også legge til at Invicta er en stor slager her (som man helst bør ligge lavt med).

Forresten; Velkommen hit @Hesoyam

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Hesoyam
Har tidligere hatt fordommer mot folk med dyre klokker. Breiale polobefengte BI utdannede import/eksportnisser med Rålex og andre utskudd, som art directorgjøker med partnerskap i kreative bedrifter, møbelblogg, og panerai på armen.
Iom at jeg nå sitter med dyrere klokker selv må jeg justere meg noe.

Harryhet avgjøres nok av totalpresentasjonen og ikkje uret alene.....
Dersom du vasker champis med FP Journe på armen- blir det et harryur.....
 
Har tidligere hatt fordommer mot folk med dyre klokker. Breiale polobefengte BI utdannede import/eksportnisser med Rålex og andre utskudd, som art directorgjøker med partnerskap i kreative bedrifter, møbelblogg, og panerai på armen.
Iom at jeg nå sitter med dyrere klokker selv må jeg justere meg noe.

Harryhet avgjøres nok av totalpresentasjonen og ikkje uret alene.....
Dersom du vasker champis med FP Journe på armen- blir det et harryur.....


F.P.Journe har egen tråd. Her kan vi diskutere alt det andre...
 
  • Liker
Reaksjoner: ProfessorPangloss
Hæ? Her må det forklares, for dette uttrykket gav null mening.

Dette uttrykket har jeg fått forklart av en svensk kompis med en fortid fra Stureplan. Det tok meg noen forsøk å forstå konseptet, men å "vaske" noe betyr at man slenger det i vasken. Eksempelvis, du bestiller en dyr champagne og vasker den - altså tømmer ut hele innholdet i vasken. En variant av å "vaska" er å "traska". Det vil si at du i stedet for å tømme ut flaska bare betaler for den og går.

Hvorfor gjør man dette, spør du deg sikkert? Vel, det er antageligvis bare for å vise at man kan kaste bort penger. Men det startet visst som en reaksjon på at unge, rike svensker ikke kunne godta å bli nektet å sprute champagne på hverandre innendørs på restaurantene.