HASTE spm. ang Rolex Yachtmaster

Medlem
23. juli 2010
En bekjent har fått tilbud om en helgull Yachtmaster til en hyggelig pris, uten boks og papirer..

Han spurte meg om det var et ok kjøp, da han mente jeg kunne mer om klokker enn han..

Jeg fikk et bilde tatt med mobilen.. (derav den MEGET dårlige kvaliteten).

Det fikk meg til å stusse litt..

Jeg har ALDRI sett en helgull yachtmaster I med rød sekundviser...

5c17c4a2.jpg

Så jeg fikk med engang en litt "dårlig" følelse... Og jeg vil ikke ha hengene over meg at jeg fikk en kamerat til å bruke store pengesummer på en fake klokke...

Så hvis noe npå forumet her har kunnskap om dette uret..
Svar og info ønskes ASAP..

Om selgeren mener at det haster å gjennomføre en handel ville jeg holdt meg unna. En handel i denne prisklassen skal og må ikke forhastes :)

Om selgeren mener at det haster å gjennomføre en handel ville jeg holdt meg unna. En handel i denne prisklassen skal og må ikke forhastes :)

Nei, handelen var ikke noe hast..
Det er bare jeg som ble VELDIG usikker, da jeg aldri har sett en helgull Yachtmaster 1 med rød sekundviser...

Finner den ikke på rolex sine hjemmesider.. (men det er jo ikke en 2011 modell)... og finner den heller ikke da jeg googler modellen...

Så er det noen som kan bekrefte/avkrefte om denne har eksistert blir jeg lettere til sinns..

Chri1is

Jeg vet ikke ang den røde viseren, men jeg synes datoen ser veldig liten ut. Den skal jo være 2,5 ganger forstørret.

Det tenkte jeg først var bare pga. vinkelen bildet var tatt i..
men det kan jo være noe..

Har sittet og googlet iherdig nå..
finner ingen helgull med rød viser..
Og jeg kan ikke tenke meg at noen hadde "moddet" sekundviseren på en slik klokke??

Jeg fant en med rød sekundviser, men det var på en fake-side.

Jeg fant en med rød sekundviser, men det var på en fake-side.

Kunne du lagt ut linken, evt. sendt den på pm, så jeg kan videresende dette, slik at kameraten min er obs på at han bør trå varsomt.. og gjøre opp handelen hos bjerke..

Kjenner vell fort på vekten om denne er fake da den er i gull? fake forekommer i massivt gull, men det er MEGET skjeldent har jeg blitt fortalt. Men for all del, få en fagmann til å sjekke den opp :)

Tviler på om noen gidder å lage en fake YM i helgull. Sjekk vekten (den skal være rundt 200 gram). Se etter gullstempler.

Som andre har nevnt: Rød sekundviser forekommer tydeligvis ikke på helgull YM, med mindre den er moddet (noe jeg tviler på at den er).

Når han i tillegg blir tilbudt en slik klokke, uten boks/papirer, til en "hyggelig" pris, da ringer alle alarmklokker i mitt hode!

Mulig det bare er bildet, men jeg synes markørene på skiven ser en "tadd" for små ut.
Har sett det tidligere på en fake 16610.

Ellers henger jeg meg på ovenstående.

Vil også si at uansett om prisen er god eller ikke veil jeg tro det er snakk om en anseelig sum penger.
Om det overhodet finnes usikkerhet ville jeg aldri overlevert penger uten å ha vært innom AD med den først.

Helgull Rolex er ikke noe man kjøper fordi man "har fått et godt tilbud om det". Det finnes ingen gode grunner til å selge helgull Rolex til under markedspris (riktignok fluktuerende) og gjennom de sedvanlige kanaler (med mindre det er fake eller tyvgods), altså finnes det ingen gode grunner til å kjøpe. There is no such thing as a free lunch. Punktum.

Det blir laget fake klokker i alle metaller. Stål og gull, 9K, 14K og 18K. Det er langt enklere å maskinere gull enn stål. Gull er jo et dyrere metall så fortjenesten blir desto høyere, dessuten så er det ikke mange som tror at det finnes fake i gull. Dersom kassen og lenken er i gull så er den sikkert ekte tenker de fleste. Å selge en fake klokke for kr 80.000,- gir en god fortjeneste alt i alt da det ikke er gull for så mye penger i en klokke. Jeg har sett nesten alle RLX modellene i falske varianter i helgull med Miyota verk, ETA verk og med div andre langt simplere verk. Aftermarked lenker i gull, skiver m diamanter, bezelringer i gull m diamanter selges jo ganske åpent til høye priser...

Ta alltid klokken til en AD for verifisering dersom det skulle være noen tvil om ektheten før handel.

Det lages fler og fler kopier i høyere kvalitet av alt mulig. For noen år siden ble det avdekket en liga som bygde Ferrari biler på Sicilia.. I Kina så lages det falske egg....:D

Det blir laget fake klokker i alle metaller. Stål og gull, 9K, 14K og 18K. Det er langt enklere å maskinere gull enn stål. Gull er jo et dyrere metall så fortjenesten blir desto høyere, dessuten så er det ikke mange som tror at det finnes fake i gull. Dersom kassen og lenken er i gull så er den sikkert ekte tenker de fleste. Å selge en fake klokke for kr 80.000,- gir en god fortjeneste alt i alt da det ikke er gull for så mye penger i en klokke. Jeg har sett nesten alle RLX modellene i falske varianter i helgull med Miyota verk, ETA verk og med div andre langt simplere verk. Aftermarked lenker i gull, skiver m diamanter, bezelringer i gull m diamanter selges jo ganske åpent til høye priser...

Ta alltid klokken til en AD for verifisering dersom det skulle være noen tvil om ektheten før handel.

Det lages fler og fler kopier i høyere kvalitet av alt mulig. For noen år siden ble det avdekket en liga som bygde Ferrari biler på Sicilia.. I Kina så lages det falske egg....:D

det er helt korrekt og man skal merke seg at det også produseres fake 3131 verk i Kina.

når det gjelder gull er det verdt å huske at mange rolex gullkasser var fortsatt produsert hos Jaquet for noen få år siden ( fram til den dagen Herr Jaquet gikk ut av kontoret mellom to politimenn...)