Hastehjelp for Seamastersjekk i Norge

Medlem
25. des. 2011
Hei!

Jeg er for tiden i utlandet og har kommet over et spennende seamaster dameur fra Omega.

Det skal vaere 31mm (eller muligens 34, hvis jeg har hoert feil), og er et automatisk ur merket med "Co-axial Chronometer" og synlig urverk - som angivelig er produsert i SI 14 - som skal gi lengre varighet paa urverket foer det trenger service. Klokken skal ogsaa vaere produsert i anledning OL12 i London og angivelig bare i et veldig begrenset opplag. Virker som om AD paa Tenerife er genuin, men Bjerke hadde ikke hoert om uret paa telefon.

Uret kommer uten diamanter o.l. paa en sort skive (som muligens skulle vaere keramisk?), hvor diaser i hvitt gull er paamontert. Ligner ellers paa Seamaster aqua terra i utforming (helt lik?).

Noen som er kjent med denne og i saa fall ogsaa har tanker om hva som kan vaere riktig pris? Vi er blitt forespeilet en pris i stoerrelsesorden € 3.000.

Haaper paa raskt svar fra bevandrede og snille sjeler :)

Etter et google søk virker det som om London 2012 klokken er en Aqua Terra med blå skive.

Jeg kjenner til tre Aqua terra OL 2012 modeller, men ikke den du beskriver.

(en 1948 hommage stål med hvit skive, en stål chrono med blå skive, en stål/gull Chrono med blå skive. Alle med et spesielt OL baklokk med maskot og gravering)

Jeg tror ikke det finnes noe som heter "veldig begrenset opplag" i Omega sin verden.

Jeg har lite erfaring med "muligens kjeramiske" skiver.

Derimot kjenner jeg til en Aqua Terra stål med Omega Co-Axial 8521, Si 14 balance spring, 31 mm, med safir bakglass, som ikke har noe med OL å gjøre, men er en pen klokke.

ville jeg gitt 300 euro for den. Tja. Sikkert en god pris, men ikke noe kupp med tanke på mva. (kommer den på lenke eller rem?)

Som Lyngutt fant jeg også kun en Aqua Terra i blå (modellnummer 522.10.34.20.03.001), den er 34 mm.

52210342003001-20.png

Jeg mistenker at denne blåfargen er mørk nok til at den kan se svart ut i det rette lyset. Nydelig klokke, og så vidt jeg kan se helt uten skjemmende OL-referanser på skiven. Den har også det meget gode 8500-urverket.

Jeg så kun en referanse til pris på google (lette ikke så nøye): 4200 Euro på en tysk side. Hvis du handler må dere sørge for å få trukket fra lokal moms, 25% norsk moms tilkommer ved innførsel til Norge.

Takk for raske og gode svar.

Jeg fikk identifisert klokken med litt hjelp herfra og en telefon til Bjerke. Det ble imidlertid med tittingen på denne turen, da jeg nok priser verdien av norsk forhandler litt (for) høyt.

Men hvilken spenning man likevel får midt i en handel. :)