Hat trick i skuffende service - ingen svarer

Medlem
14. nov. 2009
Trigger warning: Dette er en sytepost med lite substans.

I november var jeg innom en forhandler i Oslo for å høre om det var mulig å bestille inn en modell som var utgått. De svarte at det kunne hende produsenten fortsatt hadde noen på lager, og skulle sjekke. Har jeg hørt noe? Nei. Rett over nyttår tok jeg kontakt med en annen forhandler av samme merke, som holder til i en annen by, og etterspurte samme modell. Det er over to uker siden. Har jeg hørt noe? Nei. Nå nettopp skulle jeg bestille en rem fra Nomos, men ville spørre først hvem de sender forsendelser med. Det er nemlig noe herk å bestille hjem om de bruker UPS, som kun kommer på dagtid, nekter å legge igjen pakker på dørmatten uten signatur, og ikke har noe hentested i nærheten - da velger jeg heller å bestille til jobbadressen. Dette bør de jo kunne svare på kjapt på chaten, tenker jeg. Men:
Nomos.png

Jada, det er bare å purre og ingen har dødd, men det er tydeligvis ingen som vil selge meg klokke eller klokketilbehør om dagen, og det føles jo ikke bra!

Til Nomos: skriv en epost. Jeg hadde samme mislykkede kommunikasjon som deg på chat, men de svarte innen et døgn på epost.

Jeg tok sjansen og besilte, og på den siste betal-siden fremkom det at pakken ble sendt med FedEx- som har hentested rett nedi gata. Har for tiden en Tangente 38 datum på en grå rem som er en millimeter for smal, og det ser ikke helt bra ut.Samtidig er den utrolig stilig på grå rem. Det er en klokke jeg har brukt alt for lite.

... Har for tiden en Tangente 38 datum på en grå rem som er en millimeter for smal, og det ser ikke helt bra ut.Samtidig er den utrolig stilig på grå rem. Det er en klokke jeg har brukt alt for lite.

Bilde?
Jeg har lyst til å kjøpe en grå reim til min Orion 38.

Takk :) jeg får ta en tur til Næss her i Sandefjord.
Gjør det, en klokke får jo litt nytt liv med ny rem, og dette er virkelig flotte klokker som fortjener å brukes. Imponerende det de har gjort med å bygge seg opp med inhouse-produksjon og IMO (helt objektivt selvfølgelig!) helt i toppsjiktet når det gjelder hva man får for pengene. Har hatt lyst å gå fra min Tangente 38 datum til en Tangente Neomatik 41 update, den datovisningen der er rett og slett utrolig kul. Men med lugsene på en tangente blir nok 41 for stort på mine håndledd, lugsene vil antakelig bli svevende utenfor håndleddet.

Redigert:
Gjør det, en klokke får jo litt nytt liv med ny rem, og dette er virkelig flotte klokker som fortjener å brukes. Imponerende det de har gjort med å bygge seg opp med inhouse-produksjon og IMO (helt objektivt selvfølgelig!) helt i toppsjiktet når det gjelder hva man får for pengene. Har hatt lyst å min Tangente 38 datum i en Tangente Neomatik 41 update, den datovisningen der er rett og slett utrolig kul. Men med lugsene på en tangente blir nok 41 for stort på mine håndledd, lugsene vil antakelig bli svevende utenfor håndleddet.

Jeg hadde lyst på Update når jeg skulle kjøpe Nomos, men kom også til at remfestene ble for lange. 38mm er den riktige størrelsen for meg.