Headset til aktiv bruk.

Medlem
31. jan. 2012
Sted
Oslo/Florø
Hei, siden sonen har medlemmer med ekspertise på alt så får jeg spørre her: Har nå i løpet av årets fire måneder ødelagt en skremmende mengde med headset under løping, dette er på grunn av alt fra fukt (jeg liker regnet), rykk og fall (jeg er som Bambi på glattisen). Lurer derfor på om noen har anbefalinger til headset egnet for en aktiv livsstil, gjerne noe som overlever ett kvartal eller to?

Er in-ear et alternativ? Jeg har løpt og syklet i all slags vær med Shure SE215 i mange år og de fungerer perfekt fremdeles. Kabelen kan enkelt byttes hvis den blir ødelagt.

81CmZSVUBsL._SL1500_.jpg

Siden kabelen går over og bak øret sitter de bra i uansett hva du måtte finne på.

Hva med Koss PortaPro i en eller annen variant? Ikke topp lydmessig, men lette og rimelige.

Takker for mange gode og ikke minst raske råd her, glemte selvsagt og påpeke at in-ear er en fordel i min frustrasjon over ødelagte propper og headset. Shure SE215 seiler opp som et godt alternativ, ser prisen ikke var så hissig (så klokkekontoen lever tryggere)!

VG har denne saken om trådløse hodetelefoner til å trene med i dag:http://www.vg.no/forbruker/teknolog...adloese-hodetelefoner-til-trening/a/23442922/

Selv har jeg brukt Plantronics BackBeat GO 2 til trening (både inne og ute) det siste året. Jeg er godt fornøyd med disse, men om man skal høre på musikk så kan det nok lønne seg å legge litt flere kroner i det. Jeg hører stort sett på lydbok når jeg trener og da er de mer en adekvate for meg (lyden er god og klar uten for mye bass, og de er dønn stabile i tilkoblingen til telefonen selv om telefonen er 10+ meter unna).