Hei, er ny her og trenger litt hjelp

Hei,
Velkommen hit:)

Ang pris vet jeg ikke, men du kan gjerne sammenligne priser med chrono24.no, så får man ihvertfall en pekepinn!

Ang handel, så kan man avtales å møtes. Ellers så kan man overføre penger først, for å så få klokken tilsendt. Hvis man overfører penger først, så anbefaler jeg sterkt å høre om selger har referanser fra feks andre brukere på tidssonen. Det sikreste er uansett å møtes, så du får kikket på klokken i "real life" før man bestemmer seg.

Et godt konsept når det kommer til handel av klokker (og alt ennet egentlig) er: "buy the seller" hvis det er noe som skurrer med selger, anbefaler jeg å lete videre. Meget kjedelig å sitte og bite negler mens man venter på klokken, etter å ha overført en betydelig.

Lykke til med handel:) Når du har meldt deg inn her, får pengene bein å gå på;)

Jeg har forhåndsbetalt 11 000kr til en bruker her på tidssonen, ettersom han bodde i en annen by. Rett inn på hans bankkonto. Klokken dukket opp og var som forventet. (om ikke bedre) MEN: Dette var en bruker med en god del innlegg og flere handler her inne. Jeg har fundert litt på om man heller burde benytte PayPal - da skal man jo være dekket av deres money back-garanti. Men dette koster noen prosent av beløpet, og litt usikker på hvor godt egnet det egentlig er for kjøp mellom privatpersoner.

Det tryggeste er uansett en f2f (face to face/ansikt til ansikt)-handel. Da får man sett klokken med egne øyne. Skjønt, man kan jo bli slått ned og fraranet både pengene man og klokken man hadde på armen, hvis man skal krisemaksimere. Husk ihvertfall at postoppkrav ikke gir deg noen som helst form for trygghet - selger kan pakke inn en pose grus, og sende, og pengene ser du aldri igjen. Så HVIS du får dårlig følelse av en selger, ikke bruk postoppkrav som "trygghet". Det kjenner jeg flere som har brent seg på, riktignok ved kjøp av andre ting enn klokker.

Jeg har aldri hatt noen problemer med K/S her inne overhodet. Klart, man skal være litt forsiktig om selger nettopp registrerte seg og det første han gjør er å legge ut ting for salg.

De aller aller fleste her inne har gode intensjoner

Jeg har gjort en del handler, både som kjøper og selger, aldri vært noen problemer. Stort sett har jeg forskuddsbetalt/motatt oppgjør i forskudd for så å møtes i etterkant eller sende alt etter avstand. Det er etter min mening innafor å kikke på klokken til selger uten å kjøpe bare begge er klar over dette. Eventuell pruting bør slik jeg ser det være ferdig når man avtaler møte for kjøp, ingen synes vel det er morro med han som mangler den siste femhundrelappen sånn plutselig.

Generelt, hva gjelder pris på klokker er mitt inntrykk at noen få merker/modeller (Rolex stål, nyere Omega) har ganske etablerte bruktpriser mens det er mer i det blå hva feks en Zenith i gull er verdt.