Helgull?

Medlem
6. aug. 2012
Hva mener vi om helgullklokker, f eks Rolex YG GMT2c. Classy eller trashy??

Og har du evt gode/mindre gode erfaringer m bruk av helgull (urkasse + lenke) på jobb og ved ulike andre anledninger?

Helgull er helmaks!
Dette er kun basert på forumindoktrinering, Pre-TS hadde jeg sagt at det var super-harry

Jeg eide inntil nylig en helgull sub, men det var ikke brukbart for meg, forsøkte den i flere sammenhenger uten å bli komfortabel. På nato/ skinn blir saken en annen, men da forsvinner jo litt av poenget hvis man har lenken også. Gjør oppmerksom på at dette gjelder meg, andre får dette til å fungere!

Forøvrig var det en nydelig klokke, men når den blir feil både på jobb og til fest har den liten misjon i boksen. Her ern forresten :)
5e662795-3386-1a50.jpg

På 80 tallet synes jeg Rolex (særlig gmt sin bezel) var uspiselig harry.
Idag handlet jeg en gmt coke:p

Helgull idag er harry, for meg.
Men kansje om 20-30 år?

Enig med Mushkin, fine på nato men litt vanskelige med lenke. Gmt nippledial med sort Nato kunne jeg brukt anyday. Dama hadde nok kommet med innvendinger...

Jeg synes helgull er helrått!;) Har selv brukt helgull Rolex til både hverdags og fest i flere år, klokkene har tålt alt av normal bruk. Som eneste klokke - tja, men som et av flere er det en sikker vinner!

Rent bortsett fra det visuelle er det noe helt spesielt med følelsen og vekten av gull vs stål.

HALVgull?

Har vurdert helgull, men kona mener at det for min del blir et bomkjøp.

Hva med halvgull da, f eks TT sub el TT gmt2. Er det enklere under norske forhold?

Ser av andre tråder på forumet at det tydeligvis er "uproblematisk" for flere med stål- eller hvitt gull klokker til 200 og 300k, f eks AP, så dette er tydeligvis ikke et rent pristema. :)

Jeg synes helgull er helrått!;) Har selv brukt helgull Rolex til både hverdags og fest i flere år, klokkene har tålt alt av normal bruk. Som eneste klokke - tja, men som et av flere er det en sikker vinner!

Rent bortsett fra det visuelle er det noe helt spesielt med følelsen og vekten av gull vs stål.

Ok, hva jobber du med da?

Jeg eide inntil nylig en helgull sub, men det var ikke brukbart for meg, forsøkte den i flere sammenhenger uten å bli komfortabel. På nato/ skinn blir saken en annen, men da forsvinner jo litt av poenget hvis man har lenken også. Gjør oppmerksom på at dette gjelder meg, andre får dette til å fungere!

Forøvrig var det en nydelig klokke, men når den blir feil både på jobb og til fest har den liten misjon i boksen. Her ern forresten :)
5e662795-3386-1a50.jpg

Mushkin, takk for postingen. Pent ur da! :)

Har vurdert helgull, men kona mener at det for min del blir et bomkjøp.

Hva med halvgull da, f eks TT sub el TT gmt2. Er det enklere under norske forhold?

Ser av andre tråder på forumet at det tydeligvis er "uproblematisk" for flere med stål- eller hvitt gull klokker til 200 og 300k, f eks AP, så dette er tydeligvis ikke et rent pristema. :)

For min del blir twotone verken fugl eller fisk, og syns egentlig det er mer harry enn helgull. Dette vet jeg det er stor uenighet om, men for meg blir TT Rolex helt feil.

Jeg er muligens litt subjektiv...men, helgull er rått og enig med flere her - bruk gullklokken ofte!:cool:

For min del blir twotone verken fugl eller fisk, og syns egentlig det er mer harry enn helgull. Dette vet jeg det er stor uenighet om, men for meg blir TT Rolex helt feil.

Enig!

Har aldri eid en helgull klokke, men ser for meg at jeg kunne funnet tid til å bruke den! ;)
TT er harry!

Enig!

Har aldri eid en helgull klokke, men ser for meg at jeg kunne funnet tid til å bruke den! ;)
TT er harry!

Sterkt uenig. Har mange ganger klødd i fingerne etter en TT, mens tror det hadde vært verre for meg å pull off helgull.

Edit: dette er skrevet med sub og gmt i tankene.

Tanken om gull frister meg. Men spørsmålet er om jeg hadde orket å leve med alle kommentarene og blikkene man vil få. Dette har jeg fra folk som har gått med gull og forteller at en TT Sub gir flere kommentarer enn en PP Nautilus (som de ikke legger merke til).

Tanken om gull frister meg. Men spørsmålet er om jeg hadde orket å leve med alle kommentarene og blikkene man vil få. Dette har jeg fra folk som har gått med gull og forteller at en TT Sub gir flere kommentarer enn en PP Nautilus (som de ikke legger merke til).

Spørsmål til alle : Vanlige folk ser de at et ur er i gull? Ser de på ur i det hele tatt? Du er klar for gull Mikke!!

Tror ikke normale folk, altså ikke nerdetypen vi finner her inne..., ville reagert nevneverdig uansett... Jeg tror jeg var alene om å kikke lenge på han laaaange spanjolen på Supermercadoen med Hublot i rosegold...

Litt, men ikke helt enig. En rootbeer med nipple dial blir aldri helt feil!