Heliumhvelv og mekaniske alarmklokker?

Medlem
6. nov. 2011
Hva er heliumhvelv egentlig?? En annen ting jeg lurer på, mekaniske klokker med alarm er det ikke veldig mange av og de man finner er veldig veldig dyre, (hvis man ikke tenker på en bellmatic da) Jeg driver å snuser litt på en klokke man legger en del med penger i. Et slags fremtidsprosjekt:) Synes det er vanskelig å finne noe som virkelig treffer!! Kikker litt på Glashütte, Breitling avenger black steel mekanisk og Omega PO. Jeg liker chronograph look (hvis den er ren og pen) ønsker ikke lenke, (har for mange med det) også er det den der greia mi med alarm da.....;) Noen forslag og tips? Tenker at grensen går på 50k:cool:

Takker for svar! :)

Heliumsventil brukes etter man har dukket og skal inn i dekompremeringskammer eller hva det heter. Når du sitter inne i de kan det komme helium inn i uret, dette skal da slippe ut igjennom heliumsventilen. Men det er nok flere som har mer peiling her inne på det området:)

Heliumsventil brukes etter man har dukket og skal inn i dekompremeringskammer eller hva det heter. Når du sitter inne i de kan det komme helium inn i uret, dette skal da slippe ut igjennom heliumsventilen. Men det er nok flere som har mer peiling her inne på det området:)

Aha hehehe, altså noe som en landkrabbe som meg egentlig ikke har bruk for :p Blir kanskje litt feil å legge penger i en slik ventil når man holder seg til snorkling. ;)

Jaeger Lecoultre er veldig kjent for sine memovox klokker, dvs med mekanisk alarm. Finnes mange kule modeller og dette er en av de. Denne er også en master compressor utgave, hviler betyr at den har et spesielt vanntett system for kronene og er en av de røffere seriene av Jaeger. Jeg kiker denne fordi den er den eneste med kun memovox funksjon. Den er også en enkel og elegant utgave av compressormodellene. Den er dessverre utgått siden 2008 og må kjøpes "second hand". Der finnes mange fler modeller med alarm.
9DD98A2B-orig.jpg

Den har også et inhouse cal 918 og definitivt en fremtidig samleobjekt.. Kul på gummi og beige lær også.. Etter min mening verdens lekreste alarmklokke!
DFFDD0EA-orig.jpg

8D4E9B08-orig.jpg

Hmmmm....den med brun reim var jo ekstremt lekker!!!

....tror jeg må seriøst vurdere å få en JLC inn i samlinga!:D

Man skal jo alltid være forsiktig med hva man yttrer på verdensveven men jeg tør og påstå
at ingen på sonen noen gang har vært i nærheten av og trenge en heliumsventil........?

Den har også et inhouse cal 918 og definitivt en fremtidig samleobjekt.. Kul på gummi og beige lær også.. Etter min mening verdens lekreste alarmklokke!
DFFDD0EA-orig.jpg

8D4E9B08-orig.jpg

Har kikket litt på dem de er drittfine, men jeg har ikke nærmere 100k å blekke ut, selvfølgelig er ikke jeg opptatt at det må være nytt og da vil det vel bli litt rimeligere. Jeg har en annen halvdel som snart river av seg håret med min klokke interesse som stadig blir dyrere. :oops:

Før var det utseende og mye dill og mye klokker som er quartz, så ble det kvalitet og mer rent og vakkert:)
Så da sitter man jo naturligvis igjen med mye klokker som ikke har noen verdi, og hva skal man argumentere med da når man bare MÅÅ ha en til og en til.... :roll:

Hehe, man skal aldri si aldri, men forløpig er den en keeper. Gir absolutt godfølelsen! Kommer du på en gtg en dag skal du få klå litt. De selges i ny og ne ser jeg. Lykke til!

Hehe, man skal aldri si aldri, men forløpig er den en keeper. Gir absolutt godfølelsen! Kommer du på en gtg en dag skal du få klå litt. De selges i ny og ne ser jeg. Lykke til!

Takker!:)
Jeg vil bruke god tid for den første høypris klokka mi. :) Det å følge med her hjelper iallefall på ideène og siklefaktoren:mrgreen: