Helt musefri utboksing ...

Nessuno79

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2011
Sted
Asker
Hadde egentlig tenkt å vente til jeg var 40 med å gjøre dette kjøpet, men gikk rett og slett ikke vente gitt ...Pluss at jeg fikk bare drit til jul, så fortjente virkelig en skikkelig gave, synes jeg i allefall (ikke alle i husstanden som mener at dette var helt kosher, men men. Lettere med tilgivelse enn tillatelse er det jo)
Fikk den i går kveld.

Så uten mer tant og fjas ...Bilder:0)
RolexSD166002.jpg

Kjent boks ...
RolexSD166003.jpg

Enda en kjent boks gitt
RolexSD166004.jpg

De fleste har vel spottet hvilken pr nå ...
RolexSD166005.jpg

Her er det flere give aways ...
RolexSD1660010.jpg

Jadda! En 16600 F serie Sea Dweller ;)
RolexSD166009.jpg

Ville ha en som hadde alt, og ikke sånn veldig lett å finne gitt.
RolexSD1660013.jpg

RolexSD1660057.jpg

RolexSD1660052.jpg

En liten sammenligning størrelsesmessig med min 2254, mindre men tykkere.
RolexSD1660048.jpg

Sea Dwelleren taper ganske så greit mot SMP`en, men er jo sånn ca ti ganger så mye lume på SMP`en også da.
Men kunne fint lese tiden kl 0500 i dag morres når minstemann satte igang med å rope på pappa, så da funker det mer en godt nok for meg. Og er jo fra 2004 også, så lumen har vel blitt noe redusert.
RolexSD1660047.jpg

RolexSD1660046.jpg

All in all veldig fornøyd med kjøpet, og misstenker at det ikke blir min siste Rolex gitt:cool:

Gratulera med ein fantastsik flott Sea-Dweller! Ein slik skal eg og ha - ein gong...

Gratulerer med en fantastisk klokke! Digger den originale SD'en, en komplett klokke som er perfekt for alle anledninger. Skal jeg en dag ha meg en Rolex må det bli en sånn :)

Edit: Jørn - to sjeler en misunnelig tanke :)

Gratulerer med SD! Hvordan klarte du å ta bilde av kronen på glasset? Jeg klarer knapt å skimte mine ved hjelp av farget lys.

Gratulerer med en flott klassisk SeaDweller, du har virkelig jobbet for å dra i land denne handelen. Håper vi får til en GTG til uka så nykommeren får menge seg med noen brødre.
Tom

Gratulerer så mye med en flott SD, jeg har en selv og det er nok den klokken som ligger tryggest i boksen min. Rett og slett en fantastisk klokke som kan brukes til alt!

Gratulerer med en flott klassisk SeaDweller, du har virkelig jobbet for å dra i land denne handelen. Håper vi får til en GTG til uka så nykommeren får menge seg med noen brødre.
Tom

Takk Tom, og igjen tusen takk for all veiledning og gode råd jeg fikk underveis her! Og vi finner en dag til uka vettu gir deg en lyd jeg.

Gratulerer med SD! Hvordan klarte du å ta bilde av kronen på glasset? Jeg klarer knapt å skimte mine ved hjelp av farget lys.

Takk TomB! var litt kjinkig ja, men eksperimenterte meg frem med stativ, selvutløser og en liten led lommelykt, og et helt mørkt rom. Hadde vel en lukkertid på ca 7 sek og blender på f:5.7 med et Micro Nikkor Nikon Macro objektiv. Lot det være helt mørkt de tre første sek ca og så blinket jeg veldig raskt på klokka me dlommelykten skrått nedenfra. Må nok prøve deg frem litt med vinkler på lyset her.
Men klarte ta bilde håndholdt med blits også faktisk, og manuell fokus som gjelder så klart:0)

Fy f*en! Den var strøken:)
Gratulerer så mye. Ikke laget reim ennå? Skuffende:rolleyes:
Nyt den og er virkelig imponert over fine bilder:cool:

Gratulerer! Sea-dweller er en av de tøffeste Rolexene som er. :)