Var en tur i Hemsila i fjor, juli, var varmt og fisken var ekstra var etter å ha blitt kastet på av mange fiskere. flotte omgivelser, men var vanskelig å få ørreten til å ta, måtte ned på 0,13 tipp for å vekke noesomhelst form for interesse. Teknikken blir heller ikke bedre, med færre turer pr år....En litt spesiell Fiskeguide/oppsynsmann som alltid fikk fisk uten for vårt synsfelt som han slapp ut igjen
Jeg har faktisk planer med min bror om å dra på fisketur i morgen. Det blir maks 2 overnattinger, er litt usikker på hvor vi skal dra enda, mulig Rena. Tar gjerne imot tips til elver med gode muligheter for ørret!
Sitter igjen med samme erfaring som deg når det gjelder Hemsila. Det er en populær elv med mye folk og tråkk i elva, så ørretten blir veldig skeptisk utover i sesongen. Det er også lite klekkinger i juli som gjør det desto mer utfordrende og kaste på sporadiske vak fra 15-20 m avstand... Neste år blir turen lagt i juni, koster litt mer da (900,- for to døgn!!), men håper det er vært det! Har snakket en del med oppsynet og han har bestandig fått en ørret på 2 kg rett før vi kom:| Snodig!
Rena elv har jeg fisket en god del i og kan absolutt anbefales. God bestand av både ørret og harr. Prøv gjerne Glomma også, ved Åsta bru... Skal du virkelig finne en god ørret elv og har litt tid til overs, dra til Finnmark og laksfjordvidda ved Tana!