Herambs ur (Elverum)

Medlem
23. mai 2013
Sted
Norge
Etter en nesten ubehagelig og halvdårlig opplevelse hos en annen urmaker på østlandet, tok jeg med min Tudor Ranger til Per Erik Heramb i Elverum for å få justert gangen på klokka fra -3/4 sek i døgnet, til noen sekunder for fort.

Dette var helt uproblematisk og Per Erik slapp alt han hadde i hendene og gjorde justeringa på mindre enn 5 minutter.

Nå har jeg hatt uret på hånda i noen timer, og jfr. twixt på iphone, så går den nå ca 3 sek for fort i døgnet. Perfekt!

Han skulle heller egentlig ikke ha betalt, så jeg måtte spørre. Når jeg først spurte, så kunne han jo ta en femtilapp til en kaffe i lunsjen!

Kjempefornøyd med Mr. Heramb!

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: DrDoppler
Har nå også hatt den nye Sumoen inne til regulering. Den gikk ca -8 i døgnet før jeg leverte den inn. På armen gjør den nå ca +4 sek i døgnet.
Kostet meg 100,-.

Meget fornøyd!

Er på indre Østlandet på familiebesøk så da ble det en tur innom Herambs Ur i dag. Per og datteren Eva var veldig imøtekommende.

Masse fine vintage ur, mye Omega, Longines, Tissot, Eterna, Seiko osv.

De hadde en nydelig Seamaster med original lenke som ble med meg hjem. Vi ordna også en Eterna til min mormor, som da kan legge bort kvartsuret.

Kan virkelig anbefale en tur innom om du er i nærheten.

2D8F0F7A-C501-4698-905B-C0E5B64C0EA0.jpeg