Herlige priser på Finn

Medlem
16. juni 2009
Lurer på hvor han har funnet fram til ny-prisen på denne Jean Lassale klokken. Denne er trolig fra 90'-tallet, og merket eksisterer ikke i dag http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19711135.

68K, hallo i luken :eek: Har selv en Jean Lassale Thalassa kjøpt i 1996 i 18K gull og stål (dressuret mitt) med ETA-verk, veiledende pris 17900 den gangen. En kronograf på den tiden (7750 tror jeg) med hele kassen i 18K gull kostet noen og 50K. Håper virkelig ikke noen byr mer enn en brøkdel av den "ny-prisen" selgeren snakker om her :evil:

Legger ved av et bilde av min første kjærlighet i klokkeverden.
imgp0907.jpg

Godt eksempel på et s.k "ful-merke", en av mange.....som alltid opplyses ha en skyhøy "suggested retail price".

I stort sett alltid er det blad-gull i 14 el 18k- aldri solid gull.

Noen som ikke vet bedre går på slike ting.

Sven Bertil skrev:
Godt eksempel på et s.k "ful-merke", en av mange.....som alltid opplyses ha en skyhøy "suggested retail price".

I stort sett alltid er det blad-gull i 14 el 18k- aldri solid gull.

Noen som ikke vet bedre går på slike ting.

I dette tilfelle er det 18K solid gull, men bare bezelen på Finn-klokken er i gull.
Prisen henger nå ikke på greip uansett. Kanskje er det derfor de setter en slik skyhøy "suggested retail price" som du sier, fordi ingen kan sjekke det likevel siden merke forsvant fra markedet for mange år siden.