Jeg likte de alle godt, men synes de "enkle" klokkene var fetere enn monopusheren.
Hvordan sitter kronografen på hånden? Stor?Jeg likte de alle godt, men synes de "enkle" klokkene var fetere enn monopusheren.
Vis vedlegg 326968
Vis vedlegg 326969
Vis vedlegg 326967
Hvordan sitter kronografen på hånden? Stor?
Jeg syns den er (for) stor. Veldig lett dog.
39 mm på den vanlige er tilnæmet perfekt, så redd for at 42(?) mm blir i største laget.For stor? Tja. Hadde den vært bedre i 39 mm? Definitivt.
Jeg spurte Hermès Oslo, men de visste ikke høyden/tykkelsen ennå. Basert på profilbilder og forholdet til lengden over hornene, så tipper jeg 13 - 13, 5 mm, og det kan stemme bra med at kronografmodulen som er lagt til er 3,3 mm tykk.Hermès utvider H08-familien (med live-bilder)
Hermès varter opp med monopusher-kronograf, edelt metall og sterke sommerfarger på menyen.www.tidssonen.no
Jeg klarer ikke finne høyden, så om noen ser den "på nett", si gi meg beskjed. Men jeg fant den litt høy - og dermed endres karakteren på klokken en del.
Vis vedlegg 327042
Ikke annen erfaring enn at jeg har prøvd den på i butikken for å teste størrelsen. Det er et par utgåtte modeller jeg kunne tenkt meg - de dukker opp på C24 innimellom.Mulig dette er å banne i den horologiske kirken - men Hermes er da vitterlig mer enn H08 i alle sine varianter? Selv er jeg litt nysgjerrig på Cape Cod (automatisk, selvsagt) - som et alternativ til en Tank eller en enkel Reverso. Noe med erfaringer?
Jeg og Jonny Henrick -aka- Harralsen var på besøk hos Hermès i høst. Første del av "reisebrevet" er nå online:
På besøk hos Hermès – del 1
Tror du fortsatt at Hermès lager «moteklokker»? Tro om igjen.www.tidssonen.no
Vis vedlegg 356684