Heroic18 Bronze Diver

Trulle75

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2012
Sted
Oslo
På Instagram har det dukket opp et nytt bronzeur. Denne gang fra den mer eller mindre kjente Hong Kong baserte rem-makeren Heroic18.
HEROIC18BronzeDIVER01_zpsd75296c2.jpg

Personlig kjenner jeg ikke at det kribler i kjøpegenet, men det er morsomt at det kommer flere aktører på banen. 47 mm dialmeter CUSN8 blir vel en enorm bronseklump på armen, men hvem vet...

Uret tikker avgårde med et Miyota 9015 urverk.

Hva synes TS-medlemmene?

HEROIC18

Jeg synes den var nice, spesielt remmene som fulgte med :) Ikke så ille pris heller sammenlignet med andre i bronse?

Blir kul patina på den bezelen! Liker den, tror fort mange kan ryke på et impulskjøp med den der. Stor badassklokke rett og slett :)

Et enkelt "Nei" av to årsaker:

* Heroic18 er et fjasete navn på en klokkeprodusent.
* 47mm?! 42mm er på kanten for mine håndledd.

Et enkelt "Nei" av to årsaker:

* Heroic18 er et fjasete navn på en klokkeprodusent.
* 47mm?! 42mm er på kanten for mine håndledd.
Må si meg enig med begge disse.

Når kommer det en 40mm bronzediver så jeg også kan gå på et impulskjøp som senere kan flippes bort?

Trodde den bare kom i 42mm bronze.

Hmmm.....watch this space. 40mm bronsze/green dial. Sommerklokke?

Yay frå meg.
Synes den er kul.
Dog mange av disse bronse klokkene som er.
Armida A8 er vell ein sikker vinner, men denne vurderes også.

Oddemann

Noen som har noe å si om urverket? Er det et ok verk eller billig dritt?

Slik jeg ser det er Miyota 9015 et helt ok urverk. Det er et helt vanlig alternativ til ETA-urverk da tilgangen til ETA blir mindre og mindre, samt at ETA vanligvis er dyrere enn Miyota.

Hvorfor skal alle lage divers i bronse for tiden:confused:
Som flere har sagt er de utrolig stilige. Må nok imidlertid nøye meg med en på 42mm om det ikke skal bli for stort. 41mm hadde kanskje vært ideelt for en sommerklokke..

Noen som har gått for nevnte klokke?
Kult å sett den på sonen..

Oddemann

Ps! Er det på veg ut med Bronze? Ser desse Helson Shark Diver ligger lenger på brukten enn dei gjorde tidlegare. Eller er det kun pga. auka konkurranse frå feks Armida etc.?