Heuer - hva i all verden...?

Medlem
3. april 2011
Innlegg
6.189
Sted
New Jersey, USA
Tanken var at jeg skulle ha meg en Heuer i samlingen og i går kjøpte jeg denne :p
Trodde det var en stoppeklokke, men den går jo ikke lenger enn til 15 sekunder. Dvs, den går rundt og rundt i det uendelige, men hvis man ikke teller rundene - der hver runde er på 15 sek - så er det umulig å holde styr på tiden.

Noen som skjønner filla av dette tullet?

002-1.jpg


Hvis ikke denne har en annen funksjon så er den ikke engang brukbar til eggkoking.
 
Jeg lurer på om den kanskje kan ha vært brukt til billøp, av kartlesere?

Det ser i allefall ut til at du, istedenfor tidsangivelse, har en tachymetre-skala.

Jeg kan tenke meg at den bare går til 15 sekunder fordi det er behov for å klokke hastighet på mellomtider, ikke på hele etappen. Eller?
 
Det høres sannsynlig ut. Som gammel bilsportdommer burde jeg vel egentlig ha kommet på dette selv.

Nå ringer jeg Phil Mills og spør om han vil kjøpe den - relativt billig. Han leser vel ikke noter for Solberg lenger, men jeg gjør et forsøk :D
 
Om ikke Phil Mills vil ha den, kan du jo bruke den som tidtaker til 15x15 intervalltrening som du sikkert trenger når du slipper krykkene:D
 
-Det slo meg at den kanskje mangler en viser, -men får det igrunnen ikke til å gå opp da heller :(
15 sek er vel litt snaut til mellomtider eller?
 
grei til oppdragelse da.
"Om ikke du er i seng innen femten sekunder!!!.. tikk tikk tikk tikk... du har bare ti igjen nå lillegutt!"
 
Tror jeg har knekt koden (eller ikke). Stemmer nok med en viser.
Tror nok det har noe med motorsport å gjøre også, da 1/2 mile er en vanlig dragrace distanse.
http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_racing

Den innerste sirkelen (blå) måler kort sagt tiden som dere alle forstår.

Den neste (gule), som står på 120 etter 15 sekunder (første runde) og 60 etter 30 sekunder (andre runde) viser farten målt i miles per hour på en 1/2 mile (eller i km da selvfølgelig).

Den siste (røde) måler f.eks .........., hmm.. må tenke litt:confused:
1/6 del av et eller annet, hva kan det koples til mon tro?
.....fyr løs dere.


2woeqsh.jpg
 
Den gule kan da også, selvsagt, brukes til km/t over en distanse på 500 meter.



Den røde... Vet ikke.. Enda.. :p
 
fant noen ut hva denne klokken er til? jeg kom over en slik en nå i dag som stammer fra forsvaret.
 
jeg googler til øyet blir rødt, men finner ikke en maken klokke til dette. er dette en sjeldenhet som kan være verdt litt hvis man selger til den riktige?
 
Minuteman ... Heuer ... denne bumpen fra det fjerne ga noen tanker om nært forestående unbox @Minuteman
Tilfeldig?! Aldri!
 
Redigert av en moderator:
Gåten er løst. Klokken er til å måle puls.


Jeg har 2 sånne, så kanskje noen har lyst til å kjøpe denne kuriositeten? Jeg har googlet og googlet og finner ikke akkurat mange slike. De jeg har kommet fra Forsvaret og er stemplet "FSAN" som jeg gjetter står for "Forsvarets Sanitet".
 
Redigert:
Gåten er løst. Klokken er til å måle puls.


Jeg har 2 sånne, så kanskje noen har lyst til å kjøpe denne kuriositeten? Jeg har googlet og googlet og finner ikke akkurat mange slike. De jeg har kommet fra Forsvaret og er stemplet "FSAN" som jeg gjetter står for "Forsvarets Sanitet".

Rett og slett en litt "tidlig" pulsklokke! Synd at Polar kapret dette markedet, hadde vært lang bedre om TAG prydet håndleddet til altfor mange....