Heuer Luftforsvaret

H-B

Medlem
13. feb. 2018
Innlegg
5
Sted
Sverige
Hej!
Jag har en Heuer som är märkt med Luftforsvaret S/N 8788-74.
Vad är den värd?
Heuer Luftforsvaret.jpg
Heuer Luftforsvaret backside SN 8788 - 74.jpg
 
Denne klokken er garantert original, S/N 89**/73, utlevert til meg i Bodø i august '74. Logget nesten 800 flytimer i CF-104 Starfighter med denne klokken på armen, så den er testet i mer enn to ganger lydens hastighet. ;)
I tillegg har klokken (sammen med meg) fløyet et antall andre flytyper, både militære og ulike SAS-maskiner.
Den har en solid historie, og selvfølgelig affeksjonsverdi for meg, men de siste 30 årene har den stort sett ligget i en skuff.
Jeg er ingen klokkesamler, så om en entusiast er interessert i å kjøpe den, så er den til salgs til en riktig pris.
Klokken er 100 % i orden.
 

Vedlegg

  • 20180304_092142.jpg
    20180304_092142.jpg
    192,5 KB · Visninger: 0
Denne klokken er garantert original, S/N 89**/73, utlevert til meg i Bodø i august '74. Logget nesten 800 flytimer i CF-104 Starfighter med denne klokken på armen, så den er testet i mer enn to ganger lydens hastighet. ;)
I tillegg har klokken (sammen med meg) fløyet et antall andre flytyper, både militære og ulike SAS-maskiner.
Den har en solid historie, og selvfølgelig affeksjonsverdi for meg, men de siste 30 årene har den stort sett ligget i en skuff.
Jeg er ingen klokkesamler, så om en entusiast er interessert i å kjøpe den, så er den til salgs til en riktig pris.
Klokken er 100 % i orden.

Dette er jo helt fantastisk! Finn gjerne fram bilder og andre papirer forbundet
med deg og klokken og legg de ved i handelen:)
 
  • Liker
Reaksjoner: SimonB og Fredrik4628
Takk for gode råd! Jeg har begynt å samle sammen fyldig dokumentasjon på klokken og brukshistorikken, og har skjønt på flere av dere her på forumet (og på chrono24) at min klokke er sjelden og unik, ikke minst pga. at jeg har vært eier og bruker siden den var ny, og at den er i 100 % originalstand (ingen reparasjoner, osv.).
Jeg har allerede fått flere henvendelser, og bud som startet på 6.000 EUR.
Hva bør jeg gjøre nå, legge opp til en budrunde for seriøst interesserte her på forumet, eller hva....?
Takknemlig for råd og hjelp fra dere med ærlig ekspertise.
Mvh. Svenn
 
  • Liker
Reaksjoner: Fredrik4628
Håper ihverfall ikke du lar denne forsvinne ut av landet i et jag etter høyest mulig profitt. Den har jo ikke kostet deg noe og den er et viktig bidrag til Norsk horologisk såvel som flyteknisk historie. Således bør ny eier være i stand til å ivareta dette.
@semmern følger du med her?
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern og westmouth
Håper ihverfall ikke du lar denne forsvinne ut av landet i et jag etter høyest mulig profitt. Den har jo ikke kostet deg noe og den er et viktig bidrag til Norsk horologisk såvel som flyteknisk historie. Således bør ny eier være i stand til å ivareta dette.
@semmern følger du med her?
Håper heller en norsk kjøper ikke lar den forsvinne ut av landet.
Ansvaret ligger på kjøper - ikke selger;)
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth og Qwestern