Heuer Silverstone er tilbake

Medlem
11. april 2008
Sted
Vestfold
:D

I anledning 25 års samarbeid med McLaren formel 1 Team lanserer TagHeuer nå en re-edition av den klassiske 70-talls modellen Siverstone.

Limited Edition of 3000 watches- 1500 in blue and 1500 in metallic brown
Price: USD6500 (est)
Alligator strap- no bracelet
Calibre 11 movement (same as the movement in the 40th anniversary Monaco)
Heuer branded crown and dial.

Glimrende nyheter for en Heuer fan... :D

silverstone1.jpg

silverstone3.jpg

silverstone2.jpg

silverstone4.jpg

silverstone5.jpg

Og originalen fra 1970-tallet.
4104576161_e2f9084d10_o.jpg

Jarl
http://www.classicheuers.blogspot.com

Den der var jo ikke dum.. Kanskje det havner mer enn en Heuer i samlingen etterhvert allikevel?? :D

Har dessverre aldri hatt noe til overs for Silverstone, ingen entusiasme her i gården. Jeg digger de aller fleste 70-tallsmodellene til Heuer, men jeg ser ingen grunn til å gjenopplive Silverstone.

Enig med Anders her... Silverstone var alltid den stygge tremenningen på slektstreffet :)

Vegard

Ser att Heuer fått i livet flere gamle 70tals modeller siste året som Ltd Ed.
Aldrig skjønt att Heuer selger så mye klokker i Norge og nesten ikke noe i Australia, må være noe med folkementaliteten 8)

Er litt enig med Anders og Vegards selv, Silverstone er ikke min favoritt Heuer akkurat, men den har fått et voldsomt oppsving i år. Prisene har gått bananas og snuser på Monaco nivået... En fin vintage Silverstone er nå ofte dyrere enn en Autavia i Jo Sifferts blå farge. Merkelige greier :D

Uansett er det topp at TagHeuer tar opp igjen arven fra Heuer-tiden. Neste ut er vistnok en retro Carrera.

Jarl

Vegard skrev:
Enig med Anders her... Silverstone var alltid den stygge tremenningen på slektstreffet :)

Vegard
LOL :D :D :D
Kult at de går så langt i retrojakten, den er nesten litt styggpen...
Jeg drømmer om Autavia om dagen..klør i kredittkortet... :mrgreen:

ÅÅÅÅÅÅÅhhhhhhhh!
Der ble jeg litt våt i buksa gitt...
Leser kapittelet om Autavia om og om igjen.
Den står pt øverst på listen min over ur som skal kjøpes.
Har funnet et par ok eksemplarer på ebay til +/- $2500.
Er det ok pris? Eller litt mye? :D

:mrgreen:

JarlFr er nok enda bedre oppdatert på Autavia enn det jeg er, han henger vel regelmessig på OnTheDash.
Send meg en PM med linker om du vil, så kan jeg se på dem.

Er det automatiske Sifferter du er ute etter?

Heuer Silverstone må jo være en av de grimmeste urene som er laget! Makan til ugly duckling skal du lete lenge etter!! haha, klarer ikke bestemme meg for om formen mest minner om en hockey-bane eller et litt artzy askebeger :D :D

Hehe... skjønner godt at dette ikke er noe for alle. Den har et ekstremt 70-tallsdesign.

318237665_o.jpg

Men den ble brukt av mange av 1970-tallets største Formel 1 som blant annet Ferrari's Clay Regazzoni.

Verket er TagHeuers caliber 11. Samme som sitter i den nye versjonen av Monaco.

addon.php

Jarl

Grunnen til at jeg spurte om urverket er at Tag Heuer, samtidig med Silverstone, viste et nytt chronographurverk, calibre 1887, som de hevdet var 100 % utviklet og produsert av Tag Heuer, men som de nå har innrømmet er utviklet av Seiko, satt sammen hos Tag Heuer med deler fra 21 forskjellige leverandører.

Calibre 11, hva er det, ETA + module?

Verket er TagHeuers caliber 11. Samme som sitter i den nye versjonen av Monaco.

Det kan vel ikke ha noe med det originale kaliber 11 å gjøre? Da er det i tilfelle ombygd til det ugjenkjennelige. Er det et nyutviklet verk?

Helt riktig, Hopalong. Dette er ikke den gode gamle Cal 11 med microrotor. Cal 11 er TAGs navn på sin 2892 med Dubois Depraz 2022 chrono modul.

Og det er ikke dette verket som sitter i "den nye versjonen av Monaco", det er dette verket som sitter i den nye limiterte versjonen av Monaco. Den nye Monacoen har cal 12, som vel er en 2894. Som vel er identisk med TAG Heuer cal 17, bare for å gjøre forvissingen komplett.

"Cal 12" har kronen på høyre side, mens "cal 11" har kronen på venstre side som den gamle cal 11.

A rose by any other name ...

deBalzac skrev:
Grunnen til at jeg spurte om urverket er at Tag Heuer, samtidig med Silverstone, viste et nytt chronographurverk, calibre 1887, som de hevdet var 100 % utviklet og produsert av Tag Heuer, men som de nå har innrømmet er utviklet av Seiko, satt sammen hos Tag Heuer med deler fra 21 forskjellige leverandører.

For de som ikke har lest om kaliberet: http://www.calibre11.com/1887-calibre/

Takk for det, Anders. Kanskje det bare er jeg som er en middelaldrende surpomp, men jeg synes denslags markedsføring er over grensen for hva som er greit. Det er vel og bra at Tag Heuer blåser liv i gamle storheter, men de burde ha mer respekt for selskapets historie enn å omdøpe et ETA-verk til sitt eget mest berømte modellnavn.