Hei
Jeg elsker musikk og god lyd, men er ikke spesielt teknisk anlagt. Når jeg kjøpte litt mer ordentlig stereo ble det gjort ut fra å lese "Best i test" artikler + litt fra HifiKlubben osv.
Her er dagens oppsett:
Nad M3 - Hegel HD11 - Sonos - System Audio Mantra 60 - Kabler har jeg ikke peiling på hva heter, men det gikk noen tusenlapper der på Hifiklubben.
Men, jeg savner litt bass. Er det noen med kompetanse som har innspill/forbedringer til dagens oppsett, og evnt en sub? Har egentlig ikke satt av penger til dette nå, så hvis det kommer forslag er det fint hvis det ikke koster skjorta!
Hei
Jeg elsker musikk og god lyd, men er ikke spesielt teknisk anlagt. Når jeg kjøpte litt mer ordentlig stereo ble det gjort ut fra å lese "Best i test" artikler + litt fra HifiKlubben osv.
Her er dagens oppsett:
Nad M3 - Hegel HD11 - Sonos - System Audio Mantra 60 - Kabler har jeg ikke peiling på hva heter, men det gikk noen tusenlapper der på Hifiklubben.
Men, jeg savner litt bass. Er det noen med kompetanse som har innspill/forbedringer til dagens oppsett, og evnt en sub? Har egentlig ikke satt av penger til dette nå, så hvis det kommer forslag er det fint hvis det ikke koster skjorta!
Beklager å komme med LO-FI spørsmål i HI-FI tråden, men jeg står på randen til å kjøpe meg et rimlig anlegg/streaming høytaler. Var først innstilt på å kjøpe Beoplay A9 og kun bruke det kun til streaming, etter å ha sett (og hørt) Beoplay S8 heller jeg mot dette da jeg uansett kunne trengt å piffe opp lyden fra TVn. A9 tror jeg også blir litt for stor i min stue. At S8 ikke har innebygd Airplay løser jeg med en Airport Express Ruter.
Spørsmålet mitt er, har S8 noen umiddelbare konkurenter i samme prisklasse som også er fine og se på? Da jeg har begrenset med plass liker jeg veldig godt at suben er effektiv og forsterker til høyttalerene.
Slenger med bilder for å piffe opp innlegget litt.
Her er S8 (10K)
Og her er A9 (16,5K)
Takk på forhånd!
Edit: Ser både Hifiklubben og soundgarden har en del små anlegg til rundt 10k, men vil gjerne ha litt små høytalere.
Takk for svar. Kjøpte S8, men ble ikke fornøyd så det ligger på finn.no nå. Kjøpte Sonos Playbar og Sub i går. Veldig fornøyd.
En lek å sette opp og en lek å bruke.
Bilder kommer.
Noen som har gode forlsag til hva man trenger av en forsterker til et par B&W C9?
Får jeg det jeg trenger til 4-5 K?
Ja, CM9 mente jeg.