High end klokker i bruk

Medlem
28. jan. 2013
Hva gjør dere? Bruker dere klokkene deres fritt uten å tenke på muligheten for tyveri eller ran?
Jeg ser ofte at eiere som selger klokker poengterer at de ikke har klokkene hjemme.
Nå har ikke jeg en haug dyre klokker, men Rolexen brukes i Norge uten restriksjoner.
Når jeg drar på ferie til Asia, så ligger klokka hjemme i Norge. Om jeg er i Midt Østen så er klokka med.

Blir klokkene deres brukt? Eller er dette samlerobjekter som lever bak lås og slå?

Asia burde vel være det tryggeste stedet å ta med Rolexen. Det er vel få steder det selges så mange fake Rolex og ingen vil vel tro at din er ekte heller;) Spøk til side, jeg tar med en klokke på utenlandsreiser. Da er den alltid på armen og trygg. Og så er det kjekt med forsikring, just in case.

Edit: Nå har ikke jeg Rolex selv da..

Redigert:
Jeg har en klokke. Tar den bare av når jeg skal dusje eller svinge meg i høyet...

Evt en kombinasjon av de to.

foss_zps0efe7989.jpg
[/URL][/IMG]

Redigert:
Asia er jo stort, men i Malaysia hadde de for noen år siden en tyv/ransmann som gikk under navnet The Rolex robber. Han gikk kun etter folk med Rolex. Ranet dem på gata.
Jeg vifter aldri med verdier i de asiatiske landene jeg besøker.

Jeg elsker klokker, har eid på titalls "high-end" ur. Jeg er av den oppfatning at de skal brukes. For meg er det ingen glede i å ha en klokke i en safe eller skuff. Jeg er nemlig ikke en samler, selv om jeg har en interesse og forkjærlighet for klokker. Noen leser Donald blad, andre samler på de, og har de kronologisk oppbevart i en perm. Begge deler mener jeg er akseptabelt, og like normalt/unormalt. Så svaret på spørsmålet er at jeg bruker mine klokker, og har da også selvfølgelig verdiforsikring.

Jeg tar aldri av meg klokka, hverken i dusjen eller når jeg er i eksotiske land. Den er en bruksgjenstand jeg har behov for og den er uansett tryggest på armen. ;)
Tom

Tar den bare av når jeg skal (...) svinge meg i høyet...

Samme her. Det er nærmest kodespråk for høytid.

JoLu: *løsner på klokkereima*
Mrs.JoLu: Jeg skal opp klokka seks, gidder du lufte hunden, legge fram klær, ordne matboksene og tømme oppvaskmaskinen før du legger deg?

Samme her. Det er nærmest kodespråk for høytid.

JoLu: *løsner på klokkereima*
Mrs.JoLu: Jeg skal opp klokka seks, gidder du lufte hunden, legge fram klær, ordne matboksene og tømme oppvaskmaskinen før du legger deg?

Been there - done that. Du kan glede deg til den tidsepoken er over. :eek:
Tom