Hjelp, jeg får ikke av urskiva

Medlem
3. juni 2011
Innlegg
29
Sted
Nordwesten
I gårkveld/natt var det på tide og ta i bruk det verktøye en har kjøpt. Det første objektet er Rimi klokke jeg fikk når jeg jobbet der (reklameklokke) som jeg ikke har så mye forhold til med utenom alle PLU kodene en måtte lære seg i kassa....

Første lærdom er, skru på klokke er en tolmodihetsprøve og det er ganske mange små deler som en må holde styr på. Få av reimer, batteri og lokket bak gikk som smurt. Men det ble knot og få av krona på klokka, takker så mye til Youtube og ikke minst Google for god hjelp her.

Nå er urverket m skive ute av kassa og det samme gjelder viserene, men jeg får ikke av selve urskiva fra urverket. Er det noen som har noe gode råd her? Jeg lurer på om det er noen plass man kan få kjøpe løse urskiver, da det er lite utvalg på eBay?

Dessverre ingen bilder av opperasjonen, da iPhonen fikk seg en deis i bakken og trenger TLC den også!
 
Ja det er utrolig mye skruer og dippedutter inne i en slik klokke :) På en gammel 17yewls klokke jeg demonterte måtte jeg skru ut 3 skruer som lå rundt langs siden av klokken. Urskiven hadde 3 tapper på undersiden som stakk inn i urverket, det var disse tre tappene skruene holdt fast.

Det er ihvertfall min erfaring, men det finnes sikkert andre måter. Lykke til.
 
Ja det er utrolig mye skruer og dippedutter inne i en slik klokke :) På en gammel 17yewls klokke jeg demonterte måtte jeg skru ut 3 skruer som lå rundt langs siden av klokken. Urskiven hadde 3 tapper på undersiden som stakk inn i urverket, det var disse tre tappene skruene holdt fast.

Det er ihvertfall min erfaring, men det finnes sikkert andre måter. Lykke til.

Takk så mye for svar! Jeg få fortsette og demontere til jeg finner tapper går jeg utfra - blir spennende å se om jeg får klokka i sammen igjenn :confused: