Hjelp!! Jeg skal selge, men vet ikke hva

Medlem
13. aug. 2010
Sted
Oslo
Jeg har for mange, så entusiastene her inne må hjelpe meg til en beslutning om hva jeg skal selge. Deler av klokkesamlingen får for lite luft, så 3-4 av klokkene på bildet under skal ut, men hvilke? Hva mener dere?

http://i1207.photobucket.com/albums/bb468/admos021/DSC_2812.jpg

Flere av disse har nærmest ikke luftet seg i det hele tatt, som dere kanskje ser og noen er kjære, men ting er ting.........

Litt feil forum :).

Korrekt billedlink er forøvrig denne;

DSC_2812.jpg

Når det er sagt... vanskelig å svare på spørsmålet uten å vite hva du faktisk bruker her. Men hadde det vært meg hadde nok nummer to fra venstre, øvre rad og nummer to fra høyre, nedre rad forsvunnet ut i første omgang.

Mye lekkert iboksen din gitt...! :D

Kjenner meg godt igjen her,beste rådet jeg kan gi er å gjøre det raskt og brutalt og legge ut alt som ikke blir jevnlig brukt.
Klokkesamling er (for meg) en "prøve og feile" greie,noen vil falle gjennom over tid,men dem som er verdt noe for deg vil bli igjen.

Forøvrig enig med ChristianN i hva jeg ville prøvd å kvitte meg med først,men det er jo egentlig mer en smakssak.Lykke til uansett hva det blir til:D!

Hvilket ur gir deg dårlig samvittighet?
De minst brukte bør gå.
Uansett har du en beundringsverdig samling!:D

Overser det faktum at jeg ikke vet hva som blir brukt og ikke.
Hadde det vært meg:

ut med
- begge oppe til venstre
- Heueren ved siden av Seamasteren
- IWC nederst i hjørnet

Så ville jeg kjøpt en sports-/bruksklokke ala Rolex GMT Master eller Sub.

Flott samling! Hvis du har bestemt deg for å tynne ut, er jeg enig med de andre her om at du bør selge de som blir minst brukt. Var det mine klokker (og noen truet meg med vold eller samlivsbrudd til å kvitte meg med fire av dem) ville jeg nok valgt slik for å ha dekket de fleste behov: Du trenger ett dressur med hvit skive og et med sort skive. Jeg ville beholdt JLCen og Glashütten, selv om det ville smertet veldig å selge de to andre. Ett ikke-rundt ur selges - jeg ville beholdt Reverso. Ett sportsur selges - her er det Omegaen som får bli. Da sitter du igjen med en funksjonell liten samling, god samvittighet, en haug med kontanter og en gryende kjøpekløe.

Aj, jeg kjenner smerten alt.......

Flott samling! Hvis du har bestemt deg for å tynne ut, er jeg enig med de andre her om at du bør selge de som blir minst brukt. Var det mine klokker (og noen truet meg med vold eller samlivsbrudd til å kvitte meg med fire av dem) ville jeg nok valgt slik for å ha dekket de fleste behov: Du trenger ett dressur med hvit skive og et med sort skive. Jeg ville beholdt JLCen og Glashütten, selv om det ville smertet veldig å selge de to andre. Ett ikke-rundt ur selges - jeg ville beholdt Reverso. Ett sportsur selges - her er det Omegaen som får bli. Da sitter du igjen med en funksjonell liten samling, god samvittighet, en haug med kontanter og en gryende kjøpekløe.

Problemet er nok Franck Mulleren som jeg hadde søkt lenge for å få fatt i og så fant jeg den tilfeldigvis i fjor sommer - ubrukt, men siden det er en "gammel" modell måtte den til overhaling i London og det var heller ikke gratis kan man jo si, men så er det dette med sunk cost da
Takker for forslag!

Jeg synes så absolutt at du skal selge JLC master control...til meg...billig...

Også kan jeg ta den Reverso'en med på kjøpet som takk for hjelpen...;):cool:

Vestlending, kanskje Sunnmøring............

Jeg synes så absolutt at du skal selge JLC master control...til meg...billig...

Også kan jeg ta den Reverso'en med på kjøpet som takk for hjelpen...;):cool:

Høres ut som en sunnmøring, men problemet er at du har en opprinnelig sunnmøring på andre siden av bordet og da vet du da.......spøk til side, Mastern er vanskelig å kvitte meg med siden det var den første (og du vet hvor mye den første betyr...), og så er den så mye mer elegant enn siste utgaven (spør du meg....). Reverso duoen er det nok lettere å kvitte meg med.
Bra forsøk:D

For å ta hvilke jeg ikke hadde solgt:
JLC'ene - klokkekunst punktum.
GO'en - Classy dressklokke
Omega'en - Supert sportsur med GMT og fantastisk særpreg.

Ellers hadde jeg ikke hatt problemer med å selge resten.

Ett lite hjertesukk;
Zenith Elite er nok dessverre litt for lik JLC'en, og må derfor gå.
En fantastisk klokke, men den når nok ikke opp mot JLC.:(

Høres ut som en sunnmøring

Ha ha.:D Den tar jeg som et kompliment.;)
Utflytta Oslo-østkant gutter har næringsvett også vettu.