Hjelp! Klokke til datter som blir 18.

Bjorn

Støttemedlem
Medlem
16. mars 2011
Sted
Bærum
Vår datter blir 18 i juli, og hun skal få klokke. Budsjett er rundt 20K.
Hun vil gjerne ha noe elegant og klassisk, 35mm pluss minus, rund form, ikke bling, ikke lenke, ikke dykker/Flieger/etc. Ikke kvarts, og helst automatisk - men manuell kan også gå an. Foretrekker noe nytt.
Har vist henne vintage Datejust, men hun ble ikke overbevist. Har lett både vidt og bredt, men ennå ikke funnet den rette klokken. Er klar over at det er et litt kinkig prisleie for nye klokker, men sånn er det.
Takknemlig for forslag.

Jeg hadde mye samme oppgaven nylig, med klokke til kona. Drittvanskelig å finne noe klassisk pent i det prisleiet, som også er verdt å vedlikehold i tjue år, syntes jeg.

Det eneste jeg fant som tilfredsstilte mine krav (klassisk, enkel, rund, stål, tåle en sprut vann, med lenke, helst auto) var en Tudor Glamour Date. Disse kommer i 31mm og 36mm, med eller uten lenke, med eller uten diamanter på skiven, med eller uten diamanter på bezelen, hvit/sort/eller sølv skive.

Valgte stål 31 mm med diamanter på skiven (som timemarkører) og sølv skive, med lenke med børstede kant- og polerte senterledd. Kona ble ihvertfall latterlig glad. :)

Redigert:
tangente_33_front_ico.png

ludwig_33_anthrazit_front_ico.png

De ble veldig små, men det er Nomos Glashutte
Partitio.jpg

bl-1116.jpg
BTL-301.jpg
MGL-102.jpg
:)