Hjelp med identifisering / verdi av gamle ur

Medlem
23. juni 2013
Innlegg
15
Sted
Oslo
Hei hei folkens! Vi rydder ut av et gammelt hus, og der dukket det opp 2 stk gamle ur. Lurer da på om noen her har så god peiling at de kan si noe om disse, eventuelt noe om hvor man kan gå / hvem man kan snakke med for å finne ut mer. Har funnet ut litt om det ene uret, men det virker som om det er et begrenset marked der ute hvis ikke klokka er veldig spes.

Ur nr 1: IWC (JWC) med refnr 238 852. Ser ut til å være i stål. Denne tikker og går, og ser strøken ut på utsiden og på skive/visere. Dog, det var ikke mulig å se urverket inni. Dekorert bakside. Inni baklokket er det diverse tall og bokstaver.

Ur nr 2: Ukjent produsent. Veldig lite ur med patinert skive. Ser ut til å være i 14K gull. Urverket inni ser relativt velholdt ut, men fikk ikke trukket den opp. Er noen logoer der også, og tall og bokstaver som ikke jeg helt vet hva betyr. Hvis uret er like gammelt som alt annet i huset er det sikkert 100 år.

Håper noen kan guide meg i riktig retning :)

IWC 3.jpg
IWC 1.JPG



IWC 2.JPG


Ur 1.JPG
Ur 2.JPG
Ur 3.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Hei :)

JWC har vel en søvkasse etter det jeg kan se. Bilde av urverk vil identifisere den nærmere. 1000-3000 avhengig av urverk og tilstand. Tipper rundt 1900.
For den lille er det gullvekta som gjelder