Hjelp med kjøp av klokke

Medlem
13. juli 2015
Sted
Oslo
Tenker å kjøpe meg en klokke som er liknende rolex submariner, i prisklassen 2-5.000. Planen er å sette på en brun skinnreim. Noen som vet hvilken klokke jeg da burde kjøpe? Viktig at klokken er vanntett.

Seiko SKX007

skx007-5-1024x618.jpg

Takk for svar! Vet dere om Tissot kan ha noen alternativer? Skulle gjerne vært en klokke man kunne få kjøpt i en norsk nettbutikk.

Ja, designet kan man mene hva man vil om (og helt enig at det likner alt for mye på Rolex), men å si at det er dogshit watch blir for dumt etter min mening. Kvaliteten er det absolutt ingen ting å si på...
Man trenger ikke prøve å skremme bort folk fra å kjøpe Steinhart, det er bang for the buck. Men for min del kunne de droppet stort sett alle "homage"modellene de har (og ja, jeg har hatt et par av dem, de er en fin inngang til klokkehobbyen:)).
Men sorry for OT diskusjon:)

Har hatt og fungerer fint den. Men husk at denne er 100m WR og tviler på det er skrukrone. En skx007 er 200m så vil være hakket tryggere. Men om det i praksis er et problem er en helt annen ting.

Har hatt og fungerer fint den. Men husk at denne er 100m WR og tviler på det er skrukrone. En skx007 er 200m så vil være hakket tryggere. Men om det i praksis er et problem er en helt annen ting.

Sant. skx007 er også det beste valget han kan gjøre ;)

Eventuelt er det bare å innse det uunngåelige og kjøpe en Sub med en gang. Er på vei dit selv.

• Liker
Reaksjoner: mutriakis og Preacher
Faktisk mishandlet en 007 på skinnreim i over ett år som bilmekaniker. Går fortsatt som en drøm.

@kvasbo Den samlingen du har nå så er samtlige mer spennende enn Sub ;)

• Liker
Reaksjoner: kvasbo
Glemte forresten Certina. Den i mine øyne beste sub-klone i ditt prissegment er Certina Action Diver
http://www.certina.com/collection/mens-automatic-collection/ds-action-diver-3-hands#m=1

Koster drøye 5000 kr ny. Vanntett til 200 meter og ekstremt mye for pengene!

Slår et slag for denne jeg også. En klokke jeg hadde et par år før jeg kjøpte sub. Kvaliteten er det ingenting å si på, og finishen er meget bra for prisen IMO. Denne burde være enkel å komme over i norsk butikk, så får du i tillegg prøvd den på. De kommer i litt forskjellige varianter, liker godt den med blå sunburst skive.

Den er innmari stor om man ser etter noe som likner Sub. Kan nesten ikke sammenlikne 40 og 43.2...