Hjelp med prisfastsetting for en Vintage Omega Seamaster 300

Medlem
31. jan. 2009
Sted
her og der
Jeg har en SM 300 fra 1961 med ref 14 755 i god stand med bezelinsert og det hele. Nylig overhalt for 3500 :eek: men så går den jo perfekt også da...

Har fått et tilbud om å selge denne fra en fyr i det store utland, men er usikker på å sende og slikt. Hva ville være mulig å få for denne her hjemme ?

Jeg har aldri sett en slik på finn eller lignende, så jeg famler litt i blinde.
Ser at det ligger en på Tradera uten bezelring med startpris på 22 500 svenske.

Er det mulig å hjelpe så takk.

Mvh
LT

Ingen som vet noe ?

Ikke for å klage men når 48 stykker har kikket og ikke en har kommentert noe som helst blir jo forumet noe dødt.

Har holdt meg på utenlandske klokke forum men hadde vært kjekt med litt virksomhet på morsmålet.

Kan jo være at klokka er ukjent for mange, eller at temaet var døllt

Ha en fin aften
LT

Har ingen erfaring med Vintage, Vet at Anders her på forumet har litt peil på slikt (vet ikke om det gjelder Omega dog).
Ellers er det en kar som går under navnet Rdzman (tror jeg) du finner han på Omega underforumet på rolexfourums.com. Han må ha den drøyeste samlingen Vintage Omega jeg noensinne har lagt øyne på og burde nok ha en del "knowhow" om hva klokka di er verdt. Jeg føler klokkeverdenen er litt for liten her i Norge til å kunne få solgt noe sånt for top dollar kanskje? Urg, jeg greier ikke å skrive rent Norsk engang, har også hengt altfor mye på utenlandske forumer :mrgreen:

Jeg har noe erfaring med vintage Omega og jeg må nok si meg enig med Bulitt det norske markedet er nok noe for snevert for og få de prisene du nevner her. Jeg har sett noen ur av typen Omega seamaster 300 og de har ligget i prisområdet 10000- og opp mot 20000kr men i det øvre pris sjiktet snakker vi om mint condition og riktig årsmodell. Jeg synes 22000 var en rimelig stiv pris. Og dessverre er det også endel face utgaver av denne modellen som selges på det utenlandske markedet. Håper du ble litt klokere av dette. 8) larhat

Takk for svar - det er jo de som utgjør et forum.

Dere har vel kanskje bekreftet det jeg var redd for; det er vanskelig å oppnå en god pris her hjemme. Prisene på disse varierer vilt på ebay - fra 900 usd til 4000 usd de siste månedene, men norske salg hadde jeg som sagt aldri sett.

Ettersom jeg har et tilbud fra utlandet slår jeg vel til på det.

LT

Det er en annen type ja. Min er en tidligere modell, ikke den første men helt lik, med et annet ref nummer.

Den modellen du linket til en noe vanligere men også ettertraktet, vanligvis rundt 2000 usd eller litt i underkant. Så 10 700 nok er ikke det verste men heller ikke den beste prisen. Så kommer det jo frakt og moms på toppen :evil:

LT

Hej

Jeg købte den på Timegeeks.dk....

Og den har vist sig at være 100 % ok - alt er originalt (kronen udskiftet). den var også nyserviceret, med nyt glas og trykprøvet. :roll:

1967268908881660024-67OmegaSeama-1.jpg

1967268908881660024-67OmegaSeamaste.jpg

1967268908881660024-67OmegaSeama-2.jpg

1967268908881660024-67OmegaSeama-5.jpg

Jeg og min urmager vurderer at det er et godt køb - og jeg er faktisk allerede blevet budt 10 K DKr for den - uden at den er sat til salg!

vh BaunDK