Hjelp med valg av klokke

Medlem
15. juni 2014
Hei. Som tittelen sier, behøver hjelp med valg av klokke.

Jeg har sett mye på Rolex explorer og air king, men vurderer å gå for en del rimeligere klokke. Derfor tok jeg en titt på tudor ranger klokka, men vet ikke helt om jeg falt for den, litt også fordi at den "bare" har 36 timer power reserve.

Jeg er på jakt etter en stilsikker klokke, helst uten dato og gjerne mekanisk. Jeg er åpen for forslag, men tror jeg vil sette en maks pris på 25.000,-. Jeg vet at rolexne jeg nevner koster 55k + og det er også litt derfor jeg vil se hva annet som finnes i en litt rimeligere prisgruppe. Håper p høre fra deg/dere!

Edit: Jeg liker å bruke klokken fra fine selskaper til ut i naturen! Jeg ønsker en allrounder!

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Siden du har vurdert Explorer og Ranger er det mulig denne diveren ikke er noe for deg. Ta allikevel en titt på nye Tudor Black Bay med Tudor sitt nye inhouse urverk med 70 timers power reserve (hvis det er viktig for deg). Du må nok strekke budsjettet litt (ca.30k), men da har du etter min mening en kjempefin klokke:)
black-bay-black-00-cover.jpg

Hei! Takk for svar, denne så jo meget fin ut, som du sier må strekke budsjettet litt da! Jeg har bare lest litt om Tudor, og har ikke noe ordentlig kjentskap til dem, utenom at dette er "lillebror" til Rolex. Men jeg må si ut ifra bildet, så liker jeg den! :) Takk!

Noen andre som har råd eller tips om andre klokker i 25k siktet?

Siden du har vurdert Explorer og Ranger er det mulig denne diveren ikke er noe for deg. Ta allikevel en titt på nye Tudor Black Bay med Tudor sitt nye inhouse urverk med 70 timers power reserve (hvis det er viktig for deg). Du må nok strekke budsjettet litt (ca.30k), men da har du etter min mening en kjempefin klokke:)
Vis vedlegg 14848
Dette er jo tilnærmet fasiten her:)
Tudor Black Bay all the way! Gode valgmuligheter av farge (blå, svart og rød), klokken fungerer knall med både lenke, rem og nato. Vanntett og uten dato.
Den gamle modellen får du fint til under budsjettet ditt brukt, dog har den ETA-urverk og ikke inhouse, uten at det gjør den noe dårlig.

Hei.
36m blir litt for lite for håndleddet mitt, men ranger er lik denne og 41mm. Jeg er veldig usikker, er ikke så glad i utseendet til Omega, men dette er jo en smakssak!

Jeg er vell som folk flest, synes slikt er vanskelig, spesielt siden jeg har tenkt å investere litt penger.

Det har vært endel lignende tråder der folk spør om råd til klokker, ofte i samme prisklasse som du gjør her @Vklokker, og veldig ofte er det det Tudor som dukker opp som anbefaling (i tillegg til Omega).
Det føles kanskje litt kjedelig at alle (meg selv inkludert) kommer med Tudor nesten uansett, men da er det kanskje en god grunn til det. Mange mindre produsenter lager jo også flotte ur i denne prisklassen, men det blir kanskje litt mer for spesielt interesserte/viderkommende.
Det er ikke så lenge siden jeg selv så på Tudor bare som lillebroren til Rolex og jeg tenkte vel kanskje at dette stort sett var klokker for de som ønsket seg Rolex men som ikke ønsket å legge så mye penger i det. Den holdningen har jeg ikke lenger:) Jeg synes Tudor står veldig godt på egne ben, med eget design og til og med eget urverk. Jeg klarer ikke å se hvilken annen produsent som gir mer for pengene for +/- 30k.

Selv har jeg én Tudor, forøvrig den eneste jeg har hatt, så jeg er strengt tatt ikke veldig kjent med merket. Men jeg er til gjengjeld veldig fornøyd med den ene jeg har. Tudor North Flag er kanskje ikke for alle og muligens ikke for deg som ønsker en klokke uten dato og da kanskje ikke ønsker Power reserve indikator hellero_O Kvaliteten er det hvertfall ikke noe å si på og inhouse urverket har gått med +2 sekunder på en uke så det er vel også akseptabelt:)

Her er den i alle fall:
20160601_184816.jpg

• Liker
Reaksjoner: Vklokker og fredskijj
Den Tudoren din er knallfin @aksgro. Jeg mangler egentlig en diver og skulle gjerne kjøpt meg en Black Bay av den nye typen. Problemet er bare at jeg har pålagt meg selv innkjøpsstopp og så har jeg per i dag ikke lyst til å selge hverken Speedmaster eller North Flag. Vanskelig detteo_O

• Liker
Reaksjoner: Vklokker og aksgro
I tillegg til de nevnte bra forslag over, siden du nevner Explorer og Air King, må du jo ta med Omega Aqua Terra i vurderingen. Kommer i mange varianter, farger og størrelser, og dukker stadig opp på bruktmarkedet (men du bør vite hva du vil ha og være rask på avtrekkeren). Railmaster er også nært beslektet med Aqua Terra og superfin klokke.
Ville uansett vurdert å kjøpe brukt i den prisklassen. Lykke til!

Tudor er et vanlig valg, som du ser, @Vklokker.
Jeg får derfor lyst til å komme med en outsider; Breitling.
Superocean er innenfor budsjett som ny.
WP_20140926_11_56_24_Pro.jpg

Min er en eldre modell.
Dersom du ser på brukte, så blir er også Navitimer, medregnestav/E6b bezel tilgjengelig.

8

• Liker
Reaksjoner: Vklokker
Hei!
Takker for mange gode svar! Det som overasket meg i kveld, er at jeg nå har rettet nesa mi mot en HELT annen klokke, nemlig Seiko Transocean! Denne klokka virker utrolig fin, men jeg sliter med å finne denne et sted å kjøpe! Noen som kan være behjelpelig?
transocean-2_zpsrfuvpqhx.png

Lykke til, jo mere du søker, jo flere alternativer dukker opp. I din prisklasse hadde jeg valgt Tudor, gjerne brukt , har noen selv og de er absolutt "Value for money" - keepere.
Tom

• Liker
Reaksjoner: Vklokker
Bruk tiden til hjelp @Vklokker. Jakten er halve moroa!

Det er mye som spiller inn. Sjekk opp bare slik som diameter. Det er mange flotte klokker som enten er for store eller for små. Lekkert design kan være laget i et dårlig metall etc.

Lykke til!

8

• Liker
Reaksjoner: aksgro