Hjelp meg med en matte oppgave !!

Medlem
20. juni 2011
Sted
Oslo
:DHei, i dag hadde jeg en litt vrien matte oppgave å utføre, jeg spurte pappa (minuteman) om han kunne hjelpe meg,
men ikke en gang han klarte den. Så jeg tenkte om noen her på forumet kunne være så vennlig å ta en titt på den og se om man klarer den. Hvis noen klarer den, hadde det vært fint og få en forklaring på hvordan den noen klarte den.
:D

MATTE OPPGAVEN

Finn de to neste tallene i tallrekken.

1 8 27 64 ___ ___

Lykke til !!

Tusen takk Mogens, Men hadde vært veldig fint med en forklaring på hvordan du klarte oppgaven.

Minuteman: Nå må du trø til og hjelpe sønnen din med leksene! :p

Dere må huske på at det snart er to mannsaldre siden jeg gikk på skolen - i motsetning til flertallet her inne som så vidt er tørre bak øra. Ref den store aldersundersøkelsen :D

Det eneste jeg kan om potens er at jeg får det på hvit resept på apoteket.

@Secondman
Heretter kan du legge ut alle spørsmål om leksene her på forumet. Du vet hvor vanskelig det har vært for meg etter at du gikk ut av 3.klasse.

Vi tar enda en mattenøtt!

En snegle klatrer oppover en husvegg
Hver dag klatrer den tre meter opp, men om natten detter den to meter ned.

Hvor mange dager tar det for sneglen å komme til toppen av husveggen når veggen er 9 meter lang? :p

Vi tar enda en mattenøtt!

En snegle klatrer oppover en husvegg
Hver dag klatrer den tre meter opp, men om natten detter den to meter ned.

Hvor mange dager tar det for sneglen å komme til toppen av husveggen når veggen er 9 meter lang? :p

Tror det er flere her inne som har sett på Siffer :p

jeg ville tippet 9 dager.. men er sikkert noe lureri, for jeg ble grundig lurt på en matteoppgave vi fikk i går! =/

7. Den beveger seg effektivt 1 meter hvert døgn, men den 7. dagen når den akkurat opp (6+3=9)

Okay, takk ;D Men prøv dere på den fra i går da..

En vaffel med syltetøy koster tilsammen 25 kr.

Vaffelen koster 20 kr mer enn Syltetøyet.

Hva koster Syltetøyet?