Hjelp! Min Apple Watch Ultra har tatt over helt…

Medlem
21. okt. 2015
Sted
Skedsmokorset
Lure på om andre die hard klokke-folk har samme opplevelse ? min Apple Watch Ultra har tatt over plassen jeg før brukte til en ordentlig klokke. Klokke interessen har jeg fortsatt men ingen plass å ha den nå.
IMG_7406.jpeg

Nå skal man være forsiktig med å kopiere alle Castros innfall, men akkurat dette problemet er løst for flere tiår siden:
1688546367519.png

Edit: Før jeg fikk somlet meg til å skaffe meg et GMT-ur jeg kunne bruke (blant annet) når jeg var ute på reisefot, gikk jeg ofte med et ur på hver lanke - lokal tid på venstre, hjemme-tid på høyre. Det så mindre rart ut når man var steder hvor langermet var naturlig enn når man var i Brasil, for å si det slik...

Min farfar visste svaret på dette spørsmålet, lenge før smartklokkene. Han red feltritt med klokke på venstre og stoppeklokke på høyre håndledd.

20230705_112548.jpg

Jeg har klokka hans, men hadde gitt en testikkel (why not? Jeg er ferdig med barn) for den stoppeklokka.

Redigert:
Det der blir som å gå med en Lexus på armen... du reflekterte jo ganske godt rundt den følelsen i en annen tråd i går. Legg den vekk og ta på deg en skikkelig klokke. Og nei - kun en arm skal ha klokke, og den skal være mekanisk. Når pulsen din slutter å slå så er det for sent at ipaden på armen din sier ifra.

Det der blir som å gå med en Lexus på armen... du reflekterte jo ganske godt rundt den følelsen i en annen tråd i går. Legg den vekk og ta på deg en skikkelig klokke. Og nei - kun en arm skal ha klokke, og den skal være mekanisk. Når pulsen din slutter å slå så er det for sent at ipaden på armen din sier ifra.
Da tar jeg av meg Fitbiten. Godt vi har deg som kan bestemme.

Uten å krenke noen flere i disse skjøre tider så er poenget mitt at det blir litt som å spørre på en Porscheforum hva man synes om Nissan Leaf. Som entusiast på et entusiastforum skulle jeg mene at takhøyden får være såpass at man kan tåle litt uten å sutre.

Jeg var i samme båt i ca et halvår. Du vil etterhvert finne ut at Apple Watch ikke bringer deg noe ekstra (unntatt digg vekking) og dessuten er ganske kjedelig og så kan du gå tilbake til mekanisk.

Uten å krenke noen flere i disse skjøre tider så er poenget mitt at det blir litt som å spørre på en Porscheforum hva man synes om Nissan Leaf. Som entusiast på et entusiastforum skulle jeg mene at takhøyden får være såpass at man kan tåle litt uten å sutre.
Fremstod jeg som både krenket OG sutrete? Og jeg som bare prøvde å være morsom. Se der fikk fanden fordi han var dum, og ikke beregnet sitt publikum!

• Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Fremstod jeg som både krenket OG sutrete? Og jeg som bare prøvde å være morsom. Se der fikk fanden fordi han var dum, og ikke beregnet sitt publikum!
Ikke i stad, men nå har du litt tendenser ;)
Jeg er ikke så veldig alvorlig bestandig så det var ingen harme ment. Men man vet aldri i disse tider, folk blir jo krenket hvis man tar på seg sokkene på feil fot først. Og da sikter jeg ikke til deg altså :)

Back on topic: de som vil bruke en ipad på armen må naturligvis få lov til det, det samme med de som kjører en Maradona. Selv om jeg mener jeg sitter med fasit når jeg melder mekanisk på en arm og da helst venstre ;)

Lure på om andre die hard klokke-folk har samme opplevelse ? min Apple Watch Ultra har tatt over plassen jeg før brukte til en ordentlig klokke. Klokke interessen har jeg fortsatt men ingen plass å ha den nå. Vis vedlegg 337729

Denne epleklokken fester du rundt høyre ankel, som en fotlenke.

Så tar du en ordentlig klokke rundt håndleddet.

Da har du data fra eplet, dersom det er nødvendig, og du garderer deg mot at andre tror du er "smartklokke-entusiast".

Skulle de, mot formodning legge merke til noe rundt ankelen, så er det.bare en fotlenke og fu soner hjemme...

8

Har også hatt Apple Watch i håp om å bli et sunnere menneske. Men det hjelper ikke. Det er bare nok en ting som krever masse oppmerksomhet, og som egentlig bare er til plage. (Bare jeg som blir gal av at krone eller knapp aktiveres random?)
Er en lettelse å ta på seg en skikkelig klokke som kun viser tid

Har smartklokke som brukes som badeklokke. Ikke for at Paneraien ikke tåler vann, men det er slik at menn over 40 lett blir 12 år når de får muligheter til å hoppe fra noe og ned i vann. Ikke for at klokke er et must når man bader, men kjekt å vite om det er 27 eller 28 grader i havet

Prøvde meg på en Apple Watch (ikke ultra riktignok) i fjor vår. Hadde pappaperm, og tenkte at det ble digg å kunne ha notifications og diverse på håndleddet, når jeg stort ikke hadde ledige armer til å fiske frem mobilen. Jeg solgte svineriet etter 2 uker, ble alt for slitsomt med det maset på håndleddet (jada, vet det går an å tilpasse varslinger osv). Helt uaktuelt for meg å gå med smartklokke til daglig igjen (og jeg er laaangt over snittet interessert i teknologi og den slags). Nå er det mekanisk på lanken til daglig, og min gamle Garmin Fenix 3HR, som nekter å dø, til trening.

..Garmin Fenix 3HR, som nekter å dø..
Jeg kjøpte en godt brukt Fenix 3 av en kompis for en 500-lapp, kun for å teste OM det kunne være noe for meg, og den - som du sier, nekter jo å daue! Misbrukes på arbeid og til trening, og jeg nekter å bytte den ut før den avgår med døden. Mekanisk ellers, men tidvis blir Garmin værende på en stund i slengen ja.

Min Apple Watch Ultra hadde blitt brukt mye mer dersom jeg fikk e-sim med norsk abonnement til å fungere i andre land. Mulig det fungerer nå, men foreløpig har den stort sett ligget i en skuff. Poenget med Apple Watch Ultra for min del er (var ment) å kunne legge igjen mobiltelefonen hjemme, samt at klokka -endelig- kan dykkes med og har en velfungerende dykkecomputer (tredjeparts app med betalingsabonnement) for så å kunne legge igjen også Suunto D5 hjemme. Mekanisk ur med dykkerbezel er naturligvis alltid med under vann som en backup.

Jeg har en Garmin pulsklokke som jeg bruker til trening. For automatisk logging av kilometer er den flott, men til daglig bruk blir jeg bare irritert av alle varslene på håndleddet og å ha én ting til som må lades.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Min Apple Watch Ultra hadde blitt brukt mye mer dersom jeg fikk e-sim med norsk abonnement til å fungere i andre land. Mulig det fungerer nå, men foreløpig har den stort sett ligget i en skuff. Poenget med Apple Watch Ultra for min del er (var ment) å kunne legge igjen mobiltelefonen hjemme, samt at klokka -endelig- kan dykkes med og har en velfungerende dykkecomputer (tredjeparts app med betalingsabonnement) for så å kunne legge igjen også Suunto D5 hjemme. Mekanisk ur med dykkerbezel er naturligvis alltid med under vann som en backup.
Jeg kjøpte den mye grunnet batterikapasitet og ser også frem til E-sim. Night-vision og arlamfunksjon med sirene er nyttige på tur aleine i fjell og skog.

Selvom min samboer bruker Apple Watch ganske ofte, har jeg inntrykk av at den ligger mer til lading enn den er på armen. Jeg holder meg til Garmin Fenix 5 (evigvarende batteri) på turer jeg ønsker å tracke, SKX007 på gummi til øvrig trening/aktivitet.

Så for å ikke gå i samme felle som @Spring Drive, må tipset være å aldri kjøpe en alt for bra/smart smartklokke ;)
(@Spring Drive selg fandens verk og kjøp en satellittelefon :p)