HJELP, Rolex har ødelagt min klokkemani......

Medlem
8. mars 2008
Sted
Oslo
Hjelp, jeg har et problem...

Etter mange år med intense klokkedrømmer og den ene "grail"'en etter den andre (for meg personlig altså) kom endelig den lenge etterlengtede Sub'en i hus. Jeg var strålende fornøyd i ca 1 uke og etter det har det bare gått nedoverbakke:eek:

Hva skjer? Hvordan? hvorfor? hvem? dette er katastrofe....interessen for klokker, urverk, merker, mekanikk, visere, finish, gull, tannhjul, priser og endeløse klokkesøk på nettet har gradvis blitt mindre og mindre....jeg våkner ikke lengre om morgenen og tenker på hvilken klokke jeg skal hente fra boksen, hvilken skjorte som passer til eller om jeg skal velges sort eller brun krokkorem for derettet å la valget styre sorte/brune sko og belte! de flotte øyeblikkene når ungene er lagt, rødvinen er helt i glasset, peisen er tent og jeg enedlig kan ta frem boksen i ro og mak og plundre med de små vakre...;) eller endeløse gåturer i ukjente byer etter en bortgjemt og glemt klokkebutikk som kanksje kunne inneholde den "neste"....

Og alt dette skjedde altså den skjebnesvangre dagen rett etter ferien da Sub'en kom i hus. Det er kanskje feil å ilegge denne flotte klokken skylden, men noe skjedde?? Jeg har rett og slett mistet litt interessen....det har sannsynligvis noe med at Sub'en er så allvennelig, den går liksom til alt, den er "tight", pen, klassisk, moderne, ny, gammel, Rolex.....alt på en gang...

Kan noen hjelpe meg? hvordan får jeg opp interessen igjen? Må Sub'en ut???:eek:

Jeg er jo tross alt blitt glad i den:oops:

hilsen "desperat":D

Det går over, hadde samme forhold til Explorer II i fjor sommer. Etter en stund mistet den glansen og ble flippet i sommer.

Nyt det så lenge det varer - det er ikke hver dag en har ro i sjelen:D

Slik hadde jeg det med Rolex også, så jeg begynte å kjøpe alle de forskjellige sportsmodellene.
Så dukket Patek opp.

JEg foreslår en byttehandel med Aquanauten min jeg. Riktignok må det nok til noen penger i mellom, men jeg lover du kommer til å synes at Rolex har litt røff finish.

Slik hadde jeg det med Rolex også, så jeg begynte å kjøpe alle de forskjellige sportsmodellene.
Så dukket Patek opp.

JEg foreslår en byttehandel med Aquanauten min jeg. Riktignok må det nok til noen penger i mellom, men jeg lover du kommer til å synes at Rolex har litt røff finish.

Seff har Rolex litt røff finish! Det er klokker for ekte mannfolk :)

Patek er for Jan Thomas og de... :p

Men, fra (litt) spøk til alvor: Rolex er magisk, Patek er magisk, IWC er magisk, GP er magisk, GO er magisk, etc, etc, etc.

Det går i faser. I det ene øyeblikket elsker jeg Rolexene mine. I neste kan jeg ikke få nok av Glycinen, før jeg går tilbake til Rolex, og så over på JS, og så over på Marathon. Og sånn går nu dagan!

Bra innlegg Nautilus. Jeg har ventet på at noen skulle poste en slik tråd. Har gått gjennom samme situasjon selv med en Omega Seamaster. Brukte kun denne klokken i 3 år! Alt annet var bare kjedelig... Nå har det gått over, men ikke helt. Interessen for andre klokker er tilbake, og den er nå i rotasjon med andre.

En annen ikke-klokke relatert sak: Jeg har og samme følelsen for iPhone. Tidligere var jeg alltid på jakt etter det råeste innen mobilteknologi. Hadde alltid det "feteste". Satt bare å ventet på neste modell. Etter at jeg ble innehaver av en iPhone i 2008, har jeg ikke sett eller interessert meg for andre telefoner i der hele, og er fortsatt trofast mot Apple. Det vil nok ikke skje noe på den fronten heller.....

Seff har Rolex litt røff finish! Det er klokker for ekte mannfolk :)

Patek er for Jan Thomas og de... :p

Men, fra (litt) spøk til alvor: Rolex er magisk, Patek er magisk, IWC er magisk, GP er magisk, GO er magisk, etc, etc, etc.

Det går i faser. I det ene øyeblikket elsker jeg Rolexene mine. I neste kan jeg ikke få nok av Glycinen, før jeg går tilbake til Rolex, og så over på JS, og så over på Marathon. Og sånn går nu dagan!

Jo jo men hva bruker egentlig Jan Thomas? ;)

Jo jo men hva bruker egentlig Jan Thomas? ;)

175415.jpg

Det går i perioder for meg også. Enkelte månder er jeg knapt inne på en klokkerelatert nettside. Andre klarer jeg ikke å slutte å tenke på hva som skal bli min neste.
Bare slapp av å la det gå sin naturlige gang.

Gratulerer, må jo være deilig med en periode uten å tenke på klokker 4 timer i døgnet.. Kommer nok til Aker godfølelsen. Slapp av så lenge det varer!

Har det på akkurat samme måte etter at jeg kjøpte meg en Sub :)

Men det er jo litt deilig også da.. Jeg vet jo at det går over til slutt, og da har klokkekontoen fått i ro en god stund. Altså har man samvittighet til å kjøpe noe nytt :D

Gode poeng gutter, jeg får slappe av og "nyte" det..;)
TAKK

...Jan Thomas har skjønt det:D tor jeg går for en patek:cool:

Jeg skjønner ikke poenget ditt, nautilus. Det er klart du ikke kikker på andre merker nå :D Du har jo bare én Submariner. Ikke bare det, men kun én Rolex. Før du kan begynne å kikke rundt deg igjen må du ihvertfall ha en GMT og en Explorer II. En vintage Sub. Eller to. En Daytona kanskje? Noen flere Suber og GMTer, men i et litt edlere metall?

Jeg foreslår at du legger de andre merkene på hylla noen år, investerer i noen gode Rolex-bøker og lar naturen gå sin gang.

images

Jeg skjønner ikke poenget ditt, nautilus. Det er klart du ikke kikker på andre merker nå :D Du har jo bare én Submariner. Ikke bare det, men kun én Rolex. Før du kan begynne å kikke rundt deg igjen må du ihvertfall ha en GMT og en Explorer II. En vintage Sub. Eller to. En Daytona kanskje? Noen flere Suber og GMTer, men i et litt edlere metall?

Jeg foreslår at du legger de andre merkene på hylla noen år, investerer i noen gode Rolex-bøker og lar naturen gå sin gang.

images

+1 :)

Antagelig er det ikke værre enn at du har oppdaget at det er viktigere ting i livet enn klokker:)