Hjelp til å finne klokkerem

Medlem
29. des. 2014
Innlegg
4
Hei!
Prøvd å finne klokkereim reim som dette, uten særlig hell.

Omega-Seamaster-300-Master-Co-Axial-Chronometer-Leather-strap-2.jpg


Det står skrevet at det er lysebrunt kalveskinnn,
Men har enda til gode å finne noe tilsvarende i tekstur og farge. Er det også noe navn på teknikken brukt med den lyse tråden i kant slik at jeg kan peile meg inn via dette? Heter "slike reimer" noe spesielt?

Setter pris på om noen kan peke meg i riktig retning, enten i form av søkeord eller spesifikke forhandlere/reimer.
 
Rios1931 "St. Petersburg" kanskje? Russisk lær, såkalt "juchten", kommer i lys brun, mørk brun eller sort, har padding og kontrastsøm som på bildet.

Fra Rios1931shop kommer den tom rett under momsgrensen.
 
Rios1931 "St. Petersburg" kanskje? Russisk lær, såkalt "juchten", kommer i lys brun, mørk brun eller sort, har padding og kontrastsøm som på bildet.

Fra Rios1931shop kommer den tom rett under momsgrensen.

Så veldig flott ut! Er det dog "hevelse" mellom sømmene slik som på bildet fra omegaen? Det eneste å utsette er at den ser noe "flat" og "teksturløs" ut.


Denne så også veldig flott ut. Spesielt mtp at det står "omegastyle". har du noe erfaring med disse reimene? Skal de imitere reimenereimene omega har som standard?

Takk For svar begge to :)
 
Så veldig flott ut! Er det dog "hevelse" mellom sømmene slik som på bildet fra omegaen? Det eneste å utsette er at den ser noe "flat" og "teksturløs" ut.
Hevelse? Ja, det er det jeg kaller padding. Rios lager remmer i russisk lær med (St. Petersburg) og uten (Pensa) padding, og med og uten kontrastsøm.

Angående struktur har jeg to Pensa, den ene er helt glatt og den andre har nesten for mye struktur for meg.