Hjelp til å juster lenke på Bulova 98P125

Medlem
22. nov. 2012
Sted
Fredrikstad
Hei!

Det kom en Bulova 98P125 på døra til min "bedre halvdel" i går.

Jeg kom over denne billig på amazon og tenkte kanskje det var på tide med en ny klokke til ho mor også. :)
(blir litt 10 til meg og 1 til deg...men men..)

Jeg har aldri justert en slik type lenke før, håper derfor at noen kan hjelpe meg litt.

Det ser ut som det sitter små skruer i lenka som holder den sammen, kan jeg bruke et lite skrujern?

Det er lenker i rustfritt stål på sidene og keramikk i midten.

Ikke de beste bildene, jeg var nødt til å capture dem fra en videosnutt jeg fant på nettet.

2013-01-08_110904_zps06d9e2ed.jpg

2013-01-08_110940_zps1563fde7.jpg

2013-01-08_111022_zpsd0ad01aa.jpg

Jeg kjenner ikke Bulova. Men det ser ut til å være samme løsning som Omega benytter. Da er det en egnet skrutrekker som er løsningen. Sitter en pinne inni som man dytter ut etter at skruer er løsnet.

Jeg kjenner ikke Bulova. Men det ser ut til å være samme løsning som Omega benytter. Da er det en egnet skrutrekker som er løsningen. Sitter en pinne inni som man dytter ut etter at skruer er løsnet.

Der fikk jeg jo svar på sekundet. ;) Takk Sekund! :)

Da skal jeg prøve på det når jeg kommer hjem i dag, turte ikke å gjøre noe før jeg forhørte meg litt her inne.

Hmmm...det var visst ikke så lett

Kom hjem og skulle prøve meg på klokken, men lenken er jo ikke lik den jeg fant på bildet.

IMAG0427_1.jpg

Her må det vel et spesialverktøy til. :(

På innsiden av lenken under pinnen er det nok bilde av en pil på 4-5 ledd. De som er nærmest låsen. Denne pilen indikerer hvilken vei pinnen skal dyttes ut. Du kan enten bruke en dor og en liten hammer eller en skrutvinge med en pinne på lagd for lenkejustering.

Edit: en slik

watch-band-remover-tool.jpg

På innsiden av lenken under pinnen er det nok bilde av en pil på 4-5 ledd. De som er nærmest låsen. Denne pilen indikerer hvilken vei pinnen skal dyttes ut. Du kan enten bruke en dor og en liten hammer eller en skrutvinge med en pinne på lagd for lenkejustering.

Edit: en slik

watch-band-remover-tool.jpg

Der klarte jeg det endelig, jeg har en slik skruetvinge liggende.

Har googlet litt tidligere å fant flere som har hatt problem med å fjerne lenker på denne klokken. Til og med noen som hadde tatt med klokken til urmaker som heller ikke kunne hjelpe. Jeg var derfor litt skeptisk til å bruke tvinga på den.

Takk for hjelpen. :)

IMAG0432_1.jpg