Hjelp til første klokkekjøp, mulig Breitling

Medlem
23. juni 2010
Innlegg
10
Sted
Oslo
Hei
Jeg skal kjøpe min første skikkelige klokke.
Den skal brukes daglig, også under røffe forhold, og jeg har ikke tenkt til å ta den av i dusjen. Da blir den erfaringsmessig borte.
Det aller meste av sprutsikre skinremsur er dermed sortert ut.

Jeg har sansen for Breitling, og kanskje særlig typen Superocean 2010-modell.

superocean-mange-400.jpg


Den nye Avenger Seawolf Chrono på samme siden er også stilig, men blir kanskje voldsom.

breitling-seawolfblacksteel.jpg


(Kjenner ikke prisene på disse)

Også enkelte av Chronomat B01. Navitimer blir eksempelvis for mye krimskrams. Liker dem litt rene, samtidig som det er tydelig at det er en solid 300m-ish kokke.

Før jeg begynte å lete, hadde jeg tenkt til å holde meg godt under 10.000. Nå innser jeg at jeg kanskje må bikke 10 lapper for å få noe som helst. Men 20 lapper blir en smertegrense i denne om gang. Det skal tross alt være en bruksklokke. Pristaket kan bli justert noe hvis jeg får litt penger for en gammel arveklokke.

Jeg har altså allerede gjort noe forarbeid. Er det noen som får noen umiddelbare tanker om ting jeg må ta med i betraktingen?
De tingene jeg tenker mest på er:
-Hvor mye penger er det egentlig vits i å bruke på en klokke som skal brukes 24/7?
-Er de så solide som prisen tilsier, slik at jeg trygt kan bruke penger?
-Er det noen merker/modeller som har svakheter, og derfor bør styres unna?

Alle innspill mottas med takk!

Mvh
Andy
 
Har selv vurdert Breitling New Wave Superocean og såvidt jeg husker er veil. pris på 18600 eller noe i den duren med gummirem og i overkant av 20 med lenke hos Bjerke.
 
Breitling Superocean Heritage får man vel ikke under 20 lapper? Har nettopp bestilt en selv fra AD og den kom på rett over 20 med gummirem.

Hva med å sjekke ut TagHeuer? De har en del fine klokker i den prisklassen du søker :)

Eller hva med en Helson Shark Diver? http://helson-watch.com/prov.html ;)
 
Fikk nettopp vite at Breitling New Wave Superocean (hvis det er den som er avbildet under) koster 21.410,- med lenke.

Andy
 
Det har vel på ingen måte blitt snakk om Superocean heritage.
Men den nyeste superocean som ble lansert på årets Basel.
Jeg er så vidt jeg vet den eneste her inne som har denne klokken i skrivende stund og har 0 problemer med å anbefalle den videre til deg eller noen andre som er på jakt etter en solid klokke som kan brukes 24/7 som du sier. Den kan dusjes med, bades med, dykkes med, og være med deg på absolutt alt annet også. Styrer man unna den gule kan den etter min mening også brukes til dress. Den er 42mm men virker litt mindre på armen, så den er ikke brautende på samme måte i virkeligheten som på bildene. Den er også relativt lett og kjøper du den på gummi får du den for under 20 tusen, noe som jeg mener er mye klokke for pengene. (prisene over er helt korrekte)
 
Ok, takk for mye god info! Et spørsmål om kjøpssted. Jeg har sansen for å holde liv i faghandler, men selvfølgelig ikke for enhver pris. Hva tenker dere om å handle hos Bjerke kontra kjeder? Generelt stor forskjell i pris og service?

Andy
 
Jeg er også enig med Stipey. Flott klokke til en bra pris :)

Hadde svært gjerne kjøpt den selv, men har vel i grunnen handlet nok i år...
 
Jeg er ikke helt fan av blå skive. Men utover det, var det et veldig godt forslag med den steelfishen. Liker tanken på noe nytt, men kan også gå for brukt hvis alt stemmer.
Takk til hphagen for god info om superocean. Den står fortsatt som en favoritt, vi får se hva som skjer.
Jayeff - skal snuse litt på Tag Heuer også. Helson Shark Diver skal jeg også kikke nærmere på. Den ser litt massiv ut, men liker varianten med sort skive.

Andy
 
Noen som vet hvor tykk den nye Superocean er? Søkt litt og bare funnet diameter.

Og hvor brdt er det mellom lugsene?