Hjelp til første ordentlige klokkekjøp

Medlem
20. mai 2015
Sted
Oslo
Hei!

Fullfører bachelor graden min til sommeren, og som motivasjon for å fortsette to år til på master føler jeg at jeg trenger et ordentlig ur for å holde tiden :p

Lever på studentbudsjett, men kan ta meg råd til noe rundt 15-20k. Tips mottas med glede :D

Mvh
Hooked.

Hei og lykke til med bacheloren, @Hooked ! For 15-20.000 er det mange gode kandidater. Fra Omega vil man kunne få flere forskjellige Speedmaster modeller (Automatic, Mark II, Mark III etc) eller en Planet Ocean. Fra Rolex har du klassikerne som Datejust og Air-king innenfor budsjettet. Om man vil ha en pilotklokke er også flere modeller fra Breitlings Navitimer-serie aktuelle innenfor budsjettet. Her er det ingen feil valg, men om det er den første skikkelige klokken bør man kanskje gå for en klokke som vil kunne gå til alt og brukes til alt.

Takker for svar og "lykke til" @Lemen .:) har tittet en del på Rolex og omega, hadde egentlig lagt fra meg Breitling fordi jeg synes de blir veldig "mye". Prøvde derimot en breitling for Bentley på skinnreim, noe som satt utrolig godt!

Veldig spent på hva jeg ender opp med. Noen tips til breitling modell man bør "holde seg unna" eller som holder seg veldig godt i verdi?

Takker for svar og "lykke til" @Lemen .:) har tittet en del på Rolex og omega, hadde egentlig lagt fra meg Breitling fordi jeg synes de blir veldig "mye". Prøvde derimot en breitling for Bentley på skinnreim, noe som satt utrolig godt!

Veldig spent på hva jeg ender opp med. Noen tips til breitling modell man bør "holde seg unna" eller som holder seg veldig godt i verdi?

Er nok ikke den rette til å snakke om Breitling da jeg ikke har for mye erfaring med merket, tror ikke du kan gå feil med en Navitimer 92 eller en Montbrilliant. Disse ser ut til å holde seg godt i verdi (når du kjøper brukt) og jeg tror det er 2 tilsvarende slike for salg på forumet for øyeblikket :) Om du er veldig heldig kan det også være mulig du finner en vintage 806 til ca 20.000, disse er utvilsomt noe av det kuleste Breitling noen gang har produsert, men det følger selvsagt med noen minus ved å handle vintage..

• Liker
Reaksjoner: Hooked